featured Θέατρο Οι δημιουργοί γράφουν

Μαρία Αιγινίτου: «Πάνω στη σκηνή γεννιέται μία ζωή, χωρίς να είναι ζωή, που είναι όμως πιο αυθεντική»

«Ένα κείμενο είναι πάντα η αφορμή για να μπορέσεις να  μοιραστείς μία εμπειρία με τους θεατές. Στην πορεία προς αυτήν την συνάντηση αναζητώ κάθε φορά τον τρόπο μέσα από τον οποίο,  ο αθέατος κόσμος συγγραφέα, σκηνοθέτη, ηθοποιών και θεατών θα γίνει ένας τόπος κοινός, μαγικός και φιλόξενος», ομολογεί στο artplay.gr η Μαρία Αιγινίτου, ηθοποιός και σκηνοθέτης της παράστασης «Η καημένη, η άδεια  μου Εδέμ», που βασισμένη στο βιβλίο της Δώρας Τσόγια «Αστικά Μονόπρακτα»,  ανεβαίνει στο Θέατρο Επί Κολωνώ από τις 12 Ιανουαρίου, με πρωταγωνιστές την ίδια, την Ειρήνη Ιωάννου, τον Γιώργο Καπινιάρη και τον Γιώργο Μακρή.

«Εδώ, στα μονόπρακτα, ξεκινώ από τις σιωπές τους», προσθέτει η Μαρία. «Τι είναι αυτό που δεν εκφράζεται ποτέ με τις λέξεις;  Τι κρύβουν,  που δεν θα αποκαλύψουν ποτέ; Οι άνθρωποι μα και τα ίδια τα κείμενα. Είναι περισσότερες οι φορές που μένουμε μ’ ένα τεράστιο ερωτηματικό για τους ανθρώπους που προσπερνάμε, που συναντάμε, που γνωρίζουμε, ακόμη και για τους οικείους μας, γι αυτούς που αγαπάμε. Πιστεύω πως όταν  η Τέχνη καταφέρνει μία τέτοια αποκάλυψη, είναι σπάνια τύχη να βρισκόμαστε εκεί.

Τα Αστικά Μονόπρακτα έχουν μία όψη που αρχικά φαίνεται απλή, καθημερινή και εύκολη. Οι σχέσεις των ανθρώπων. Μα υπάρχει πιο μπερδεμένο κουβάρι από αυτό; Κι όμως, εκεί στις σιωπές τους, σε μιαν απροσδόκητη στιγμή, οι μορφές αυτές παρουσιάζονται τόσο διάφανες, ίσως και άυλες και τίποτε το καθημερινό δεν έχουν, τίποτε το ψυχολογικό.  Πάνω στη σκηνή γεννιέται μία ζωή, χωρίς να είναι ζωή, που είναι όμως πιο αυθεντική. Εδώ βοηθούν το παιχνίδι και τα όνειρα, υλικά που βρήκα μέσα στα Αστικά Μονόπρακτα, υλικά τα οποία η φύση μας, μας χάρισε.

–           Αναρωτιέμαι ποιο είναι το νόημα.

–           Ποιο νόημα;

–           Της ζωής.

–           Καλά…

–           Εσύ ξέρεις;

–           Τι;

–           Ποιο είναι το νόημα της ζωής;

–           Εδώ θα το βρούμε;

–           Γιατί όχι;

 

Φωτογραφία εξωφύλλου: Γιάννης Πρίφτης