Θέατρο Συναντήσεις

Κίρκη Καραλή: “Με ενδιαφέρει η ελληνική ηθογραφία και η αισθητική της”

Στην πόλη που είχε δικαίως τον τίτλο: « Η πόλη που ποτέ δεν κοιμάται»  κατά τη δεκαετία του 80, τη Θεσσαλονίκη, κάνει πρεμιέρα της περιοδείας της,  που θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο, η παράσταση  «Αυτή η νύχτα μένει», σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή, στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη», από τις 10 Νοεμβρίου και για 13 παραστάσεις, στο πλαίσιο του «Μικρού Φεστιβάλ» του Δήμου Καλαμαριάς.

Και μη βιαστείτε να σκεφτείτε πως θα δείτε στο σανίδι τη μεταφορά της αξέχαστης ταινίας  του Νίκου Παναγιωτόπουλου, η οποία  βασίστηκε σε μια από τις υποιστορίες  του ομώνυμου βιβλίου  του Θάνου Αλεξανδρή, αφήνοντας ανεξίτηλη τη σφραγίδα της στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου.

« Είναι η μεταφορά του βιβλίου του Θάνου Αλεξανδρή, βασισμένη στη δραματουργική επεξεργασία,  που κάναμε με την Αναστασία Τζέλλου. Εκτός από την έρευνα και την μελέτη ντοκουμέντων της εποχής, που έγινε από μέρους μας, ήταν καταλυτική η φυσική παρουσία του ίδιου του Θάνου Αλεξανδρή μαζί μας στη σκηνή. Ο ίδιος ο ζωντανός μάρτυρας και ερευνητής αυτής της εποχής», μου εξηγεί η σκηνοθέτης της παράστασης, Κίρκη Καραλή.

14962511_1309917869032579_423741133_n

« Πως μια σκηνοθέτης νεαρής ηλικίας αποφασίζει να καταπιαστεί με ένα τέτοιο έργο και ένα θέμα, όπως είναι τα «σκυλάδικα», που άνθισαν μια περίοδο, που χαρακτηρίστηκε υποκουλτούρα του περιθωρίου, όπου χάνονταν περιουσίες και «χτίζονταν» καριέρες; »

« Κάνω αυτά που νιώθω πως με αφορούν, ακολουθώντας το ένστικτό μου. Πέρυσι με την παράσταση «Γκάμπυ», τη ζωή μιας πόρνης του προηγούμενου αιώνα, ουσιαστικά σκιαγραφούσα την κοινωνικοπολιτική ζωή της Ελλάδας και της  Αθήνας,  από τον προηγούμενο  αιώνα ως τη δεκαετία του 80.

Στο « Αυτή η νύχτα μένει» μου προκάλεσε το ενδιαφέρον η ελληνική ηθογραφία,  που  είναι σχετικά σύγχρονη  και η αισθητική που την περιέβαλε. Με στοιχεία ντοκιμαντέρ,  παρελαύνουν τοπία ανθρώπων,  κοινωνικές , πολιτικές  και πολιτισμικές αναφορές, που έχουν  περάσει πλέον στην ιστορία της Ελλάδας, μια που έχουν περάσει 30 χρόνια. Μια ματιά, στο από πού αρχίσαμε και γιατί καταλήξαμε εδώ. Πολλά στοιχεία από το σύστημα του μαζί τα φάγαμε, τη λαμογιά, την υποκρισία μιας νεόπλουτης κοινωνίας, που ξέπλενε τις νυχτερινές «αμαρτίες»  της με κολλαρισμένες καθωσπρέπει εμφανίσεις και δουλειές τη μέρα και  δουλειές κάτω από το τραπέζι, με νόμους της νύχτας. Μια διαρκής συναλλαγή παρακμής, που σε κάνει σε ένα βαθμό να δεις συσχετισμούς με τους προβληματισμούς του σήμερα για  το πως φτάσαμε ως εδώ, ως ένα βαθμό».

« Υπερισχύει η ατμόσφαιρα ή οι  άνθρωποι, σ αυτό το έργο;»

« Μια ατμόσφαιρα μέσω των  ανθρώπων, μέσα από τους χαρακτήρες των ανθρώπων, τις αντιδράσεις, τις συγκρούσεις, τα πάθη, τα χαρακτηριστικά λαμέ ρούχα της εποχής, το νέον, τα βραχνιασμένα μπάσα και το αλκοόλ, τον παράνομο ή τον αγοραίο έρωτα, τις σκοτεινές γωνιές και τις ενοχές , την κατρακύλα, την βία  και την βρώμικη γλώσσα της νύχτας με την πρωτόγονη γοητεία της και τον αδυσώπητο σαρκασμό της, κονσομασιόν κι επικίνδυνα παιχνίδια, ζωή και θάνατος, χρήμα και έρωτας, με βαρύ make up».

« Αυτό με προδιαθέτει για μια κινηματογραφική προσέγγιση του έργου σκηνοθετικά».

« Και είναι. Γρήγορες εναλλαγές και περάσματα ανθρώπων, σκηνών, ιστοριών σε ένα road trip στα ΄80s , που διανύει σε μια δεκαετία χιλιόμετρα ανάμεσα σε Τρίπολη, Πύργο, Σπάρτη, Καλαμάτα, Πάτρα, Άργος, Καστοριά, Αλεξανδρούπολη, Βέροια, Ορεστιάδα, Λαμία, Τρίκαλα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα και άλλες πόλεις. Aπ’ την πρώτη κρυάδα μέχρι την οριστική μεταμόρφωση: την εθιστική ντόπα της Νύχτας».

« Είναι μια παράσταση κατάλληλη για ανηλίκους;»

« Δεχόμαστε πολλά τηλεφωνήματα σχετικά με αυτό από γονείς. Η παράσταση δεν έχει γυμνό και η ωμή «βρώμικη» γλώσσα της νύχτας και του υποκόσμου, μας λένε οι ίδιοι οι γονείς, δεν είναι κάτι άγνωστο για τα παιδιά, που είναι από  15 ετών και πάνω».

Μια νύχτα,  που θα «μείνει»  για 13 παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη και θα συστήσει στους νεότερους, την Ελλάδα που δε γνώρισαν, θα θυμίσει στους παλιότερους την Ελλάδα που ξέχασαν ή θέλησαν να ξεχάσουν και σίγουρα κάποιοι θα τη νοσταλγήσουν, σβήνοντας τις αναμνήσεις με αλκοόλ, for old times’  sake, γιατί «Αυτή η νύχτα μένει».

Κείμενο Μαρία Μαυρίδου

14961374_1309918012365898_532686701_n

 

ΗΘΟΠΟΙΟΙ (Αλφαβητικά):

Θάνος Αλεξανδρής

Μυρτώ Γκόνη

Μαρία Διακοπαναγιώτου

Νίκος Λεκάκης

Νίκος Μαγδαληνός

Νικόλας Μακρής

Λίλα Μπακλέση

Μάγδα Πένσου

Ιωσήφ Πολυζωίδης

Όμηρος Πουλάκης

Αλέξανδρος Τσιούκας

 

ΜΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΟΜΩΝΥΜΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΘΑΝΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗ

 

Συγγραφέας: Θάνος Αλεξανδρής

Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Κίρκη Καραλή

Δραματουργική επεξεργασία: Κίρκη Καραλή, Αναστασία Τζέλλου

Χορογραφίες: Δήμητρα Χαραλάμπους

Μουσική: Κώστας Βόμβολος

Σκηνικά: Ζωή Μολυβδά – Φάμελη

Κοστούμια: Απόστολος Μητρόπουλος

Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου

Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαριάνθη Γραμματικού, Τζέσσικα Κουρτέση, Άντζελα Τζάνου

Φωτογραφίες: Σπύρος Στάβερης

Βίντεο: Νικόλας Μακρής

Διεύθυνση Παραγωγής: Αναστασία Καβαλλάρη, Γιάννης Μπαλαφούτης

Παραγωγή: Νίκος Ζαμπόγλου, Κίρκη Καραλή

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 21:00

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 21:00

Σάββατο 12 Νοεμβρίου 18:00 (Απογευματινή) & 21:00 (Βραδινή)

Κυριακή 13 Νοεμβρίου 18:00 (Απογευματινή) & 21:00 (Βραδινή)

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 20:00

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 21:00

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 21:00

Σάββατο 19 Νοεμβρίου 18:00 (Απογευματινή) & 21:00 (Βραδινή)

Κυριακή 20 Νοεμβρίου 18:00 (Απογευματινή) & 21:00 (Βραδινή)

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: 15€ Κανονικό

12€ Φοιτητικό

10€ Ανέργων & Α.Μ.Ε.Α.

 

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: TICKET SERVICES

Τηλεφωνικά: 2107234567

Online:  www.ticketservices.gr

(https://www.ticketservices. gr/event/Ayth-h-nyxta-menei/? lang=el)

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ

“ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ”

Μεταμορφώσεως 7-9 & Αργυρουπόλεως, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη

Κρατήσεις: τηλ. 2310 458591 & 6977620373