Όπερα Οπερέτα

Ο “Πάπας” στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά!

Μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσαν οι παραστάσεις της οπερέτας του Θεόφραστου Σακελλαρίδη «Θέλω να δω τον Πάπα!», στην Αθήνα, η παραγωγή μεταφέρεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

για επτά επιπλέον παραστάσεις από σήμερα 29 Απριλίου έως τις 7 Μαΐου.

Η …σκανδαλώδης οπερέτα που προκάλεσε αντιδράσεις την εποχή που γράφτηκε, έγινε αφορμή ακόμα και για έναν φόνο έξω από την Καθολική εκκλησία του Πειραιά, στις 11 Δεκεμβρίου 1921. Ενενήντα τέσσερα χρόνια μετά, τον Απρίλιο του 2015, η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζει το “Θέλω να δω τον Πάπα!” στο υποδειγματικά ανακαινισμένο Δημοτικό θέατρο του Πειραιά, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Παπαβασιλείου.

Το Θέλω να δω τον Πάπα! είναι ένα από τα έργα σύγχρονης αστικής θεματολογίας του σπουδαίου Σακελλαρίδη, στα οποία υποσκάπτονται τα θεμέλια της αστικής ζωής και ασκείται βιτριολική κριτική στο θεσμό της οικογένειας. Ακολουθώντας, βεβαίως, τα πρότυπα του είδους, ο συνθέτης (με την ιδιότητα μάλιστα και του λιμπρετίστα στα περισσότερα από τα έργα αυτής της θεματικής) επιδεικνύει ιδιαίτερη μουσικοθεατρική επινοητικότητα στη σκιαγράφηση των χαρακτήρων που δυναμιτίζουν τις σταθερές της οικογενειακής ζωής.

+α+φ+¬_Κ +_+- ++_Κ _Ε+¬+_ +ι+υ_Α+- - +ι_Β+_+-+¦+φ_Β+-_+ο_Κ_Ε_Ν +Τ+-_Δ+ψ+¬+__Γ +ε+-+¦_Β+χ_Γ 2

Η σφιχτή φάρσα του Εννεκέν, στην οποία βασίζεται το Θέλω να δω τον Πάπα!, αποδίδεται σε ρέοντα θεατρικό λόγο από τον Σακελλαρίδη, ο οποίος και στο έργο αυτό επιτυγχάνει μία ιδεώδη δραματουργία διανθίζοντας την πλοκή με τα δεκαπέντε μουσικά νούμερα της οπερέτας.

Η υπόθεση της οπερέτας αφορά τον διακαή πόθο της νεόνυμφης Άννας να δει τον… Πάπα κατά τη διάρκεια του γαμήλιου ταξιδιού της με τον Αδριανό στην Ιταλία. Καθώς ο σύζυγός της δεν εκπλήρωσε την επιθυμία της, το ζευγάρι διέκοπτει το «μήνα του μέλιτος» και επέστρεφει. Ακούγοντας τις συμβουλές της μητέρας της, η Άννα οδηγεί τα πράγματα στα άκρα. Όταν, όμως, συνειδητοποιεί ότι με τη στάση της κινδυνεύει να διαλύσει το γάμο και να χάσει τον αγαπημένο σύζυγό της, αλλάζει συμπεριφορά. Οι παρεξηγήσεις λύνονται και η κατάληξη του έργου είναι για όλους αίσια.

Συντελεστές

Μουσική διεύθυνση: Ανδρέας Τσελίκας – Γιώργος Αραβίδης

Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

Σκηνικά – κοστούμια: Γιώργος Ζιάκας

Κινησιολογία: Φώτης Διαμαντόπουλος

Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ

Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Φωτογραφίες από την Πρεμιέρα: Βασίλης Μακρής

+α+φ+¬_Κ +_+- ++_Κ _Ε+¬+_ +ι+υ_Α+- - +ι_Β+_+-+¦+φ_Β+-__Η_Κ_Ε_Ν +Τ+-_Δ+ψ+¬+__Γ +ε+-+¦_Β+χ_Γ

Διανομή

Βαρονάς:

Παύλος Μαρόπουλος (29/4 – 2, 5, 7/5)

Κωστής Ρασιδάκις (30/4 – 3, 6/5)

Κύριος Λατρούδης:

Βαγγέλης Χατζησίμος (29/4 – 2, 5, 7/5)

Σταμάτης Μπερής (30/4 – 3, 6/5)

Κυρία Λατρούδη:

Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη (29/4 – 2, 5, 7/5)

Λυδία Αγγελοπούλου (30/4 – 3, 6/5)

Άννα:

Έλενα Κελεσίδη (29/4 – 2, 5, 7/5)

Δέσποινα Σκαρλάτου (30/4 – 3, 6/5)

Ανδριανός:

Δημήτρης Πακσόγλου (29/4 – 2, 3/5)

Νίκος Στεφάνου (30/4 – 5, 6, 7/5)

Ρίτα:

Γεωργία Ηλιοπούλου (29/4 – 2, 5, 7/5)

Μαρία Κόκκα (30/4 – 3, 6/5)

Δημοσθένης:

Θανάσης Δήμου (29, 30/4 – 2, 3, 5, 6, 7/5)

Ενωματάρχης:

Κώστας Ντότσικας (29/4, 5, 6, 7/5)

Κώστας Μαυρογένης (30/4 – 2, 3/5)

Μίμης:

Νίκος Τσαούσης (29/4 – 2, 5, 7/5)

Αναστάσιος Στέλλας (30/4 – 3, 6/5)

Πέτρος:

Μανώλης Λορέντζος (29/4 – 2, 5, 7/5)

Σταύρος Γιαννούλης (30/4 – 3, 6/5)

Συμμετέχουν η Ορχήστρα Οπερέτας και η Χορωδία της ΕΛΣ

Info

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

29, 30 Απριλίου & 2, 3, 5, 6, 7 Μαΐου 2015

Ώρα έναρξης 20.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Ζώνη Β: 18 ευρώ

Ζώνη Α: 25 ευρώ

Διακεκριμένη Ζώνη: 40

Περιορισμένης ορατότητας: 8 ευρώ

Φοιτητικό, ΑΜΕΑ: €15