Κινηματογράφος Οι δημιουργοί γράφουν Πες μου μια ιστορία

Στάθης Αθανασίου: “Καθήστε μέσα”!

Στάθη πες μου μια ιστορία είπα στον σκηνοθέτη κινηματογράφου Στάθη Αθανασίου, κι εκείνος άρχισε να αφηγείται το sequel της  μικρού μήκους ταινίας του “Καθήστε Μέσα”,  δεκαπέντε χρόνια μετά, όπου “οι άνθρωποι μένουν μέσα. Συνέχεια. Αυστηρά. Για 15 ολόκληρα χρόνια.. Χωρίς εξαιρέσεις. Ακόμα και η αστυνομία, μέσα. Η μόνη παρουσία έξω από τα σπίτια, είναι τα self flying delivery drones της Amazon“, ενώ μέσα “στο σπίτι, όλες οι υπηρεσίες παρέχονται από το Netflix.. !”.

Η ιστορία του Στάθη από την αρχή:

Ελπίζω αυτό το άρθρο να σας βρίσκει καλά.

Επίσης ελπίζω το global marketing campaign της νέας web series μου με τίτλο “Stay Inside” να μη σας έχει φέρει μεγάλη αναστάτωση. Η αλήθεια είναι ότι δεν περίμενα τόση προθυμία από τόσες πολλές κυβερνήσεις και εταιρείες να συμμετάσχουν με δικά τους έξοδα, στη δημιουργία ενός αληθινά immersive environment, ώστε οι θεατές να νιώσουν μια πραγματικά μοναδική εμπειρία, καθώς θα παρακολουθούν το κάθε επεισόδιο.

Ας πάρουμε τα πράγματα όμως από την αρχή.

Το 2005 σε συνεργασία με τον διευθυντή φωτογραφίας Σπύρο Παγώνη, τον συνθέτη Θοδωρή Αμπαζή, και με πρωταγωνιστή τον πολύ καλό φίλο και εξαιρετικό ηθοποιό Κώστα Κορωναίο , έκανα μια μαύρη κωμωδία μικρού μήκους με τίτλο “Καθήστε Μέσα”. Η ταινία γνώρισε μεγάλη επιτυχία, ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο και πήρε πολλά βραβεία. Κατά καιρούς, ο κόσμος την ξανα-ανακάλυπτε και την μοιραζόταν στο δίκτυο, ιδίως σε περιόδους πολιτικής έντασης.

Λίγο καιρό πριν, είχα την ιδέα να κάνω τη συνέχεια της ιστορίας αυτής, στο σήμερα όμως. 15 χρόνια μετά. Σαν sequel κάπως. Να κάνω κι εγώ το δικό μου franchise τώρα που η Marvel δεν νιώθει και πολύ καλά και έχει δημιουργηθεί ένα κενό στην αγορά.

Pitchαρα την ιδέα μου σε διάφορες κυβερνήσεις και με χαρά διαπίστωσα ότι όλες ήθελαν να συνεργαστούν στην υλοποίηση της πιο δυναμικής καμπάνιας μάρκετινγκ που έγινε ποτέ. Διέταξαν τότε γενικό lockdown του πληθυσμού, και η σειρά μπορούσε πλέον να κυκλοφορήσει στο δίκτυο.

Στον κόσμο της σειράς, οι άνθρωποι μένουν μέσα. Συνέχεια. Αυστηρά. Για 15 ολόκληρα χρόνια είναι όλοι μέσα. Χωρίς εξαιρέσεις. Ακόμα και η αστυνομία, μέσα. Η μόνη παρουσία έξω από τα σπίτια, είναι τα self flying delivery drones της Amazon η οποία φροντίζει αποκλειστικά την παραγωγή κάθε είδους προϊόντος, στα AI-enabled fully automated εργοστάσιά της.

Ενώ λοιπόν έξω από το σπίτι βασιλεύει η Amazon, μέσα στο σπίτι, όλες οι υπηρεσίες παρέχονται από το Netflix. Διασκέδαση, επικοινωνία, internet, κατασκοπεία και ό,τι έχει να κάνει με άυλα είδη πρώτης ανάγκης. Το status quo θα έρθει να ανατρέψει ο Έλληνας Υπουργός Netflix, βάζοντας μπροστά το δαιμόνιο και μακιαβελικό σχέδιό του για παγκόσμια κυριαρχία, με απρόβλεπτες συνέπειες για όλους.

Όπως μπορείτε κι εσείς να δείτε, όλες οι μεγάλες χώρες, εταιρείες και οργανισμοί, δουλεύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προκειμένου το immersion του θεατή να είναι το μεγαλύτερο δυνατό, παίρνοντας τα κατάλληλα μέτρα ώστε όταν θα φτάσουμε στο φινάλε της σειράς, μυθοπλασία και πραγματικότητα να έχουν γίνει ένα, ο Charlie Broker του Black Mirror να τρώει το καπέλο του σαν τον Ρόμπαξ, και στην επόμενη ύψιστη φιέστα της διαφήμισης, στα Cannes Lions, να βραβευτώ για την καλύτερη 360 διαφημιστική καμπάνια.

Φυσικά αστειεύομαι, αλλά πολλές φορές μπερδεύομαι όταν γράφω, όταν σκέφτομαι, όταν διαβάζω ένα άρθρο στους New York Times, στον Guardian, όταν βλέπω ένα βίντεο στο RT, όταν ακούω τον David Icke στο London real, συγγνώμη λάθος, αυτό κατέβηκε από παντού. Μπερδεύομαι. Παίζω σε επεισόδιο του Black Mirror? Παίζω στο επιτραπέζιο παιχνίδι της εξέλιξης και της φυσικής επιλογής; Παίζω το πιόνι σε κάποια αόρατη σκακιέρα και ο master of puppets που με κινεί γελά με την κάθε μου κίνηση; Ή μήπως ακόμα και ο master of puppets έχει χάσει τον έλεγχο και προσπαθεί απεγνωσμένα να δείξει ότι τον έχει;

Όλοι μας προσπαθούμε να βρούμε το πάτημά μας στον νέο κόσμο που έρχεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Αυτή είναι η προσπάθεια των φίλων μου και εμένα, να μιλήσουμε με αφαιρετικό, ευχάριστο και μυθοπλαστικό τρόπο, για τα πολύ σημαντικά θέματα που θα έχουμε να λύσουμε και να αντιμετωπίσουμε στον νέο αυτό κόσμο.

Ιδιωτικότητα vs θεσμοθετημένη παρακολούθηση, κράτος vs εταιρεία, απομόνωση vs κοινωνικότητα, ισορροπία vs παράνοια, χειραφέτηση vs χειραγώγηση, ελευθερία vs ???.

Τα έκτακτα μέτρα έχουν την τάση να βρίσκουν πολύ λογικοφανή επιχειρήματα προκειμένου να παρατείνουν την ύπαρξή τους και ακόμα και όταν αποφασίζεται η άρση τους, ο δείκτης σπάνια γυρίζει στο αρχικό σημείο που βρισκόταν πριν τη λήψη τους.

Κανένας ιός δεν είναι πιο επικίνδυνος από αυτό.

stathisathanasiou.com

Μάιος 2020

ΥΓ. Υπογράφω εσκεμμένα με το site μου και όχι με το όνομά μου γιατί είμαι (είμαστε) περισσότερο ψηφιακός παρά αναλογικός αυτόν τον καιρό.

ΥΓ.2 Η δημιουργία της σειράς γίνεται με όλους του συντελεστές κλεισμένους στα σπίτια τους, χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο και όλα τα μέσα που η τεχνολογία μας παρέχει. Η τεχνολογία είναι εργαλείο. Τα εργαλεία είναι ηθικά ουδέτερα.

ARVE Error: Mode: lazyload not available (ARVE Pro not active?), switching to normal mode




Η σειρά διατίθεται ελεύθερα με άδεια

Creative Commons — Attribution 4.0 International — CC BY 4.0

You are free to:

  • Share — copy and redistribute the material in any medium or format
  • Adapt — remix, transform, and build upon the material
  • for any purpose, even commercially.

 

Under the following terms:

  • Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
  • No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.

 

This license is acceptable for Free Cultural Works.

The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.

 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Kyrios Emil – Αιμιλιανός Σταματάκης Generalissimo Fabio – David “Fabu” Fernandez Lord Oliver – James Oliver Dunn 31ias sw4rtz – Αντώνης Βλάχος Ulrika – Σεραφίτα Γρηγοριάδου Pål Harket – Kenneth Åkerland Berg Dana – Αναστασία Στυλιανίδη nestorious3 – Νέστωρ Κοψιδάς Dr. Mimermann – Δημήτρης Ζαλαχώρης Rt Hon Manos Nezos – Μάνος Βασιλάκης The Psychiatrist – Ευδοκία Χρυσοβέργη

Μουσική – Θοδωρής Αμπαζής

Σενάριο, σκηνοθεσία, μοντάζ – Στάθης Αθανασίου

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ 2005

Κώστας Κορωναίος

Νέστωρ Κοψιδάς

Δημήτρης Ζαλαχώρης

Μάνος Βασιλάκης

Τζωρτζίνα Δαλιάνη

Τάσος Αναστασάκης

Κώστας Μητσακάκης

Ανδρέας Αθανασίου

 

Μουσική – Θοδωρής Αμπαζής

Διεύθυνση Φωτογραφίας – Σπύρος Παγώνης

Εκτέλεση παραγωγής – Μάρκος Θεοδωράκης, Γιώργος Θεοδωράκης, Δημήτρης Τζιβίσκος

Βοηθοί κάμερας – Γιάννης Κουρέτης, Πέτρος Τσατακούρης

Audio post production: Σταύρος Γασπαράτος, Αλέξανδρος Τσιλφίδης

Make up: Βιργινία Παναγιώτου

Camera gear & lights: Γιάννης Κοψιάς, Νίκος Μυστριώτης, A-lights Alexandrou

News archive: Αθηνα Καρίμαλη

Still photography: ΄Μιχάλης “Mouantip” Κλουκίνας, Γιώργος “Harvey” Ελευθεριάδης

Σαξόφωνο: Caroline Cuypers

Κιθάρα: Enrique Malo Lop

Τραγούδι τίτλων τέλους: El Senor Antipirina, Ay Morena [Bruno Freire Leon]

Παραγωγοί: Σπύρος Παγώνης, Στάθης Αθανασίου

Σενάριο, σκηνοθεσία, μοντάζ – Στάθης Αθανασίου

Photo credits

Alexandar-Pasaric, Brett-Sayles,Donald-Tong,Emre-Can