«Κάθε πρώτη μέρα του χρόνου παρακολουθώ στο πατρικό μου σε ζωντανή μετάδοση την πρωτοχρονιάτικη συναυλία από την Φιλαρμονική της Βιέννης. Συνήθως στις 12.00 το μεσημέρι. Είναι θα λέγαμε μία παράδοση ανάμεσα στην μητέρα μου και έμενα», σημειώνει η χορογράφος Ανδρονίκη Μαραθάκη ως εισαγωγή στο θέμα που την απασχολεί στη νέα χορογραφική δράση «ΕΝΑ MASTURDATING-Έρωτας & Επανάσταση: Μέρος ΙΙ» που θα πραγματοποιηθεί 1 – 6 Φεβρουαρίου (9μμ) στο Art Factory – Τεχνοστάσιο, Πειραιώς 178 & Λαμίας 6 στον Ταύρο.
«Η συναυλία αυτή πραγματοποιείται πάνω από έναν αιώνα», συνεχίζει η Ανδρονίκη, « και το όποιο έντονο εθνικό φρόνημα αρχικά εξυπηρετούσε έσβησε στο πέρασμα των χρόνων από το 1941 και μετά, όπου και πήρε τη σημερινή μορφή που γνωρίζουμε. Σιγά σιγά, αποτελεί γεγονός η live μετάδοσή της σε ένα μεγάλο αριθμό χωρών, ενώ τα εισιτήρια της επόμενης πρωτοχρονιάτικης συναυλίας, παρά την πολύ υψηλή τιμή τους, εξαντλούνται στο πρώτο δίμηνο της νέας χρονιάς.
Κάθε χρόνο, το κλείσιμο της συναυλίας δίνεται πάντα με τρία συγκεκριμένα κομμάτια της κλασσικής μουσικής, ένα εκ των οποίων χρησιμοποιούμε στην performance “ένα masturdating”, (An der schönen blauen Donau ή Γαλάζιος Δούναβης, J. Strauss II).
Οι ερμηνευτές προετοιμάζονται για την παρακολούθηση της συναυλίας ενώ ταυτόχρονα ετοιμάζονται και για την παράσταση. Θέμα του έργου, όπως συνήθως ορίζουμε το θέμα ενός έργου, αποτελεί η σημερινή λέξη masturdating ή αυτοραντεβού και η πρακτική των κατά μόνας ηδονών, καθώς και σημερινά φαινόμενα που μοιάζουν να περιγράφουν τον άνθρωπο απομονωμένο και ταυτόχρονα αυτόνομο.
Στο έργο, επιθυμία μου είναι ο έμμεσος σχολιασμός της μετατροπής, της λατρευτικής αξίας του έργου τέχνης, σε αξία έκθεσής του, καθώς και η συμπεριφορά και ο τρόπος συμμετοχής μας σε αυτό.
Γεγονότα με σαφείς επιβεβλημένες σημασίες, όπως για παράδειγμα είναι ένας solo γάμος, είναι συμμετοχές που μου προκαλούν έντονα διερωτήσεις σε σχέση με την παρατήρηση, συμμετοχή και θεώρηση του βίου. Μετά από αιώνες καταδίκης από το χριστιανισμό, μετά από την κερδοσκοπία της τυπογραφίας και των μαντζουνιών και φαρμάκων για τη θεραπεία του αυτό-μολυσματικού αυτού βίτσιου (17ος -19ος αιώνας), ο αυνανισμός φαίνεται να επεκτείνει απροσδόκητα το πεδίο δράσης του και να αποκτά θετικό πρόσημο χωρίς εν τούτοις ποτέ να καταλύει τις αμφισημίες. Ήταν πριν λίγες μέρες που μου αρνήθηκαν συνέντευξη λόγω θεματολογίας του έργου.
Όπως πολύ σωστά παρατήρησε ένας πολύ αγαπημένος φίλος, η μοναξιά εμφανίζεται περισσότερο όταν κάνεις ό,τι κάνουν οι άλλοι. Φαντάσου, να θεωρείς ότι κάνεις ό,τι κάνουν οι “άλλοι”, όταν παντρεύεσαι τον εαυτό σου».
Ανδρονίκη Μαραθάκη
Συντελεστές
Ιδέα – Δημιουργία: Ανδρονίκη Μαραθάκη
Ερμηνευτές: Ματίνα Κοκολάκη, Εμμανουέλα Κορκή, Λουκιανή Παπαδάκη, Άρης Παπαδόπουλος, Μάρθα Πασακοπούλου, Μαρία Πασχαλίδου, Αχιλλέας Χαρίσκος
Σύμβουλος σκηνικού χώρου: Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Φωτισμοί: Νύσος Βασιλόπουλος
Σύμβουλος δραματουργίας: Κωνσταντίνος Ντέλλας
Προβολή – Επικοινωνία: Γιώργος Κατσώνης
Φωτογραφία – Trailer: Μυρτώ Αποστολίδου
Artwork: Ευτυχία Λιάπη
Με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού και του Ινσιτιτούτου Κοινός Τόπος
Πληροφορίες
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: 1, 2, 3, 4, 5, 6 Φεβρουαρίου 2018, Διάρκεια: 45 λεπτά
Εισιτήρια: 10 (Γενική είσοδος) – Περιορισμένος αριθμός θέσεων
Τηλέφωνο κρατήσεων: 211.4100962
Χώρος διεξαγωγής: Art Factory – Τεχνοστάσιο, Αίθουσα 2ου ορόφου (Πειραιώς 178 & Λαμίας 6, 177 78, Ταύρος)