“Πρώτη φορά παίζω και σκηνοθετώ, πρόκειται για δύσκολο συνδυασμό” παραδέχεται ο Νίκος Χατζόπουλος, ηθοποιός και σκηνοθέτης της “Πασιέντζας” που ανεβαίνει έως την Τρίτη 23 Ιουνίου
στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών στο Θέατρο Τέχνης της Οδού Φρυνίχου με τους ηθοποιούς Κώστα Βασαρδάνη και Αργύρη Ξάφη.
“Η ‘Πασιέντζα’ δεν μοιάζει με άλλα έργα της Μαρίας Λαϊνά”, διευκρινίζει ο Χατζόπουλος. “Ο λόγος της εδώ είναι κοφτός και προσγειωμένος και οι διάλογοι θυμίζουν Μπέκετ ή Πίντερ. Πρόκειται για γλώσσα πάρα πολύ ρεαλιστική. Και αυτό που με ενδιαφέρει είναι πώς από μια πολύ καθημερινή γλώσσα μπορείς να θίξεις ζητήματα μεγαλύτερα από την καθημερινότητα”.
Στην “Πασιέντζα” δύο άνδρες βρίσκονται σ’ ένα δωμάτιο όπου ο ένας ρίχνει πασιέντζες και ο άλλος κοιτάζει. Η πασιέντζα δεν βγαίνει. Η ισορροπία διαταράσσεται, ώσπου ένας άγνωστος εμφανίζεται. Ο άνθρωπος αυτός ίσως είναι «μια κάποια… λύσις».
“Η Λαϊνά, παίζοντας με τη γλώσσα, φτιάχνει μια σκηνική κατάσταση. Σεβαστήκαμε τον ρυθμό και προσπαθήσαμε να διευρύνουμε την αντίληψη του θεατή μέσα από την πεζότητα και την κυριολεξία. Οι λέξεις εδώ έχουν διπλή σημασία”.
Στην ερώτηση εάν ο ίδιος παίζει πασιέντζες ο Χατζόπουλος απαντά πώς “δεν του είναι κάτι ξένο. Το κάνω κάποιες φορές σαν άσκηση μυαλού” καταλήγει.
Στην παράσταση τα σκηνικά – κοστούμια υπογράφει ο Βασίλης Παπατσαρούχας, τους φωτισμούς ο Λευτέρης Παυλόπουλος και τη σύνθεση ήχων ο Λεωνίδας Μαριδάκης.
Μ.Ζ
Πηγή: Αυγή