Κινηματογράφος Οι δημιουργοί γράφουν

Βασίλης Κεκάτος: “Μια ταινία σε μια νύχτα”

“Είμαι βαθιά συγκινημένος γιατί πρόκειται για μια ταινία που γυρίσαμε σχεδόν μέσα σε μια νύχτα χωρίς μεγάλες προσδοκίες και ο ρομαντισμός μας ανταμείφθηκε με τον πιο όμορφο και ανέλπιστο τρόπο”, έγραφε ο Βασίλης Κεκάτος όταν η ταινία του «Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς»  έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του 72ου Φεστιβάλ Καννών, αποσπώντας τελικά τον Χρυσό Φοίνικα για καλύτερη ταινία μικρού μήκους.

Η ταινία τιμήθηκε με το Βραβείο Σκηνοθεσίας  στο 42ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, για τον απόλυτο ρυθμό, τους επιτυχημένους διαλόγους  και την ιδιαίτερα επιτυχημένη χρήση του κάδρου, στο χτίσιμο μιας νέας σχέσης ανάμεσα σε δύο αγόρια, όπως συμπέρανε η κριτική επιτροπή.

Η υπόθεση της ταινίας αφορά δύο άγνωστους νεαρούς άντρες οι οποίοι συναντιούνται αργά τη νύχτα σε ένα ξεχασμένο βενζινάδικο της παλιάς Εθνικής Οδού. Ο ένας έχει σταματήσει για να βάλει βενζίνη στην μηχανή του. Ο άλλος έχει ξεμείνει εκεί. Για να γυρίσει στην Αθήνα του λείπουν 22.50 ευρώ. Όσο ακριβώς κοστίζει η απόσταση που τους χωρίζει από τον ουρανό.
Υπενθυμίζεται πως η προηγούμενη ταινία του Κεκάτου “Η Σιγή των Ψαριών όταν Πεθαίνουν” μετείχε στα Φεστιβάλ Σάντανς και Λοκάρνο, ενώ είχε αποσπάσει στο  Φεστιβάλ της Δράμας το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Νοτιoανατολικής Ευρώπης στο Διεθνές Διαγωνιστικό και το Ειδικό Βραβείο «για την ανατρεπτική ιδέα και τη σαρκαστική διάθεση έναντι στο θάνατο», σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής στο Εθνικό Πρόγραμμα.

Ο σκηνοθέτης είχε μιλήσει τότε στο artplay.gr για την ταινία, αλλά και την κινηματογραφική του καταγωγή , τη «βαθιά αγάπη για τα τοπία και τους ανθρώπους που περνούσαν απ’ τη μεγάλη οθόνη, όταν ακόμα τα πόδια μου δεν έφταναν να ακουμπήσουν στο πάτωμα»!

-Πώς ξεκίνησε η περιπέτεια της κινηματογραφικής σου ζωής.

«Σινεμά έβλεπα από πολύ μικρός λόγω της κινηματογραφικής λέσχης που λειτουργούσε στο νησί μου τους χειμώνες. Δεν υπάρχει τίποτα το θεαματικό στο ξεκίνημα της “περιπέτειας”. Βαθιά αγάπη μόνο για τα τοπία και τους ανθρώπους που περνούσαν απ’ τη μεγάλη οθόνη, όταν ακόμα τα πόδια μου δεν έφταναν να ακουμπήσουν στο πάτωμα».

-Ποιος είναι ο κινηματογράφος που αγαπάς και σε επηρέασε.

«Η συμφορά ήρθε με τον Άγγελο Εξολοθρευτή του Λουίς Μπουνιουέλ. Από εκεί κι ύστερα, πολλοί με συγκίνησαν και ακόμη περισσότεροι με επηρέασαν συνειδητά ή ασυνείδητα. Από τον Καουρισμάκι και τον Παπατάκη, μέχρι τον Μπρεσόν και το Δαμιανό. Θραύσματα από το σινεμά ετερόκλιτων δημιουργών που άτεχνα ή περίτεχνα βρίσκουν τη θέση τους στο ψηφιδωτό που προσπαθώ να φτιάξω»

-Ποιες ιστορίες σε ενδιαφέρουν να αφηγείσαι.

«Παράδοξες ιστορίες που θα μπορούσαν να έχουν συμβεί. Ιστορίες που να πατάνε με το ένα πόδι στο βαθύ ρεαλισμό και με το άλλο να αιθεροβατούν».

-Πώς δημιουργήθηκε το σενάριο και η ταινία “Η σιγή των ψαριών όταν πεθαίνουν”.

«Η αφετηρία ήταν μια προσωπική εμπειρία που μπολιάστηκε με λογοτεχνικές επιρροές και απέκτησε μια καινούρια μορφή. Ο θάνατος του παππού μου που κουβαλάω το όνομα του, ο Πεσσόα, ο Καμύ, το μαύρο χιούμορ του τόπου μου».

Σημειώνεται πως η ταινία του «Zero Star Hotel» κέρδισε στον διαγωνισμό «What’s Next?» του Φεστιβάλ του Sundance που του απένειμε και υποτροφία για το Sundance Institute.

Μάνια Ζούση

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Βασίλης Κεκάτος
Παραγωγή: Ελένη Κοσσυφίδου (Blackbird Production)
Συμπαραγωγή: Delphine Schmit, Guillaume Dreyfus, Authorwave
Ηθοποιοι΄: Νικολάκης Ζεγκίνογλου, Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης
Διεύθυνση Φωτογραφία: Γιώργος Βαλσάμης
Μοντάζ: Στάμος Δημητρόπουλος
Μουσική: The Boy
Ηχος: Γιάννης Αντύπας
Σχεδιασμός – Μίξη Ηχου: Περσεφόνη Μήλιου
Μοντάζ Ηχου: Βάλια Τσέρου
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελεάνα Θαλασσούδη
Α’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Νάκος
Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη – Σκριπτ: Ράνια Πάρδου
Διεύθυνση Παραγωγής: Εύα Κεκάτου
Α’ Βοηθός Κάμερας : Μάριος Ντέλιας
Β’ Βοηθός Κάμερας: Στέλιος Μυλωνάς
Ηλεκτρολόγος: Σάκης Κωστής
Βοηθός Ηλεκτρολόγου: Αιμίλιος Τάδρος
Βοηθός Παραγωγή: Παναγής Μαγδαληνός
Εργαστήριο Εικόνας: Authorwave
Υπεύθυνος Εργαστηρίου: Πάνος Μπίσδας
Color Correction: Αλέξανδρος Καπιδάκης
DCP Mastering: Παναγιώτης Καραχάλιος
Υπεύθυνος Υποτιτλισμού: Λίζα Χρυσοχόου
Σχεδιασμός Τίτλων: Νίκος Πάστρας
Σχεδιασμός Αφίσας: Ανέστης Νείρος (Astroneir Design)
Script Consultant: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
International Sales: Short/Cuts
Φιλική Συμμετοχή: Πασχάλης Καραντζάς