Κινηματογράφος

«Μόστρα» ανακαινισμένη και πρώτης προβολής

Σε ανακαινισμένη αίθουσα και με 54 από τις 55 ταινίες που θα προβληθούν να είναι παγκόσμιες πρεμιέρες, άρχισε το 71ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.

Η Mostra άνοιξε με την μαύρη κωμωδία «Birdman or the Unexpected Virtue of Ignorance» του Μεξικανού Αλεχάντρο Ινιαρίτου, θα λήξει με την ταινία «The Golden Era» της Αν Χούι, ωστόσο το ενδιαφέρον στρέφεται στην ανεξάρτητη αμερικανική παραγωγή και το δράμα του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν «Manglehorn», με πρωταγωνιστή τον Αλ Πατσίνο.

Ανάλογο είναι και το ενδιαφέρον για το «The Humbling» του Μπάρι Λέβινσον, μεταφορά του μυθιστορήματος του Φίλιπ Ροθ «Η ταπείνωση». Στην προσοχή των κριτικών ελπίζει το “Good Kill» του Άντριου Νίκολ με τον Ίθαν Χοκ, και το δράμα του Ραμίν Μπαχρανί «99 Homes».

Προσδοκίες τρέφουν κοινό και κριτικοί και για την ταινία «Pasolini» του Έιμπελ Φεράρα, με τον Ουίλιαμ Νταφόε στο ρόλο τον Παζολίνι, αλλά και το “The Cut” τη νέα ταινία του Φατίχ Ακίν, με ήρωα έναν άνδρα που χάνει τη φωνή του. Το φιλμ ξεκινά το 1915 στο Μαρντίν, όπου η τουρκική αστυνομία συλλαμβάνει όλο τον ανδρικό πληθυσμό αρμενικής καταγωγής, ανάμεσά τους και τον σιδερά Ναζαρέτ Μανουγκιάν, ο οποίος καταφέρνει να επιβιώσει της γενοκτονίας και, χρόνια αργότερα, μαθαίνει ότι οι δίδυμες κόρες του είναι κι αυτές ζωντανές. Τις αναζητεί λοιπόν από τη Μεσοποταμία μέχρι τις Ηνωμένες Πολιτείες και σε αυτή την αναζήτηση συναντά διάφορους ανθρώπους, αλλά και τον Διάβολο με ανθρώπινη μορφή.

Σκηνοθέτης ταινιών παραλόγου, ο Σουηδός Ρόι Άντερσον, επιστρέφει με το «Ένα περιστέρι κάθισε σε ένα κλαδί στοχαζόμενο για την ύπαρξή του», ενώ από τις γαλλικές παραγωγές ξεχωρίζει το δράμα «Three Hearts» του Μπενουά Ζακό με τις Σαρλότ Γκενσμπούρ, Κατρίν Ντενέβ και την κόρη της Κιάρα Μαστρογιάνι.