“Ουσιαστικά η ταινία προέκυψε από την ‘αποκαλυπτική’ εικόνα της ένωσης δυο σκυλιών όταν ερωτοτροπούν. Υπάρχει και η μακρινή αναφορά στο ομώνυμο διήγημα του Μπέκετ, σε διάφορες ετερόκλητες ταινίες που θαυμάζω, αλλά και τους ‘κυνικούς’ περιπάτους που έχουμε με φίλους και φίλες στα πάρκα με τα σκυλιά μας. Στην συνέχεια γράφτηκε μια ιστορία γύρω από αυτην την ένωση και την οπτική που έχουν οι άνθρωποι απέναντί της. Η παραγωγός Ελένη Κοσσυφίδου ήθελε άμεσα να κάνουμε την ταινία αυτή, για να δοκιμαστώ προσωπικά στο πεδίο της μυθοπλασίας αφού προέρχομαι από τον χώρο του ντοκιμαντέρ. Θέλαμε να αποτελέσει ένα δείγμα δουλειάς για την μεγάλου μήκους που ετοιμάζουμε. Διάβασε δυο μικρά σενάρια που είχα και σε συνεργασία με τους Γάλλους συμπαραγωγούς που μας εμπιστεύονται, προέκρινε τελικά τον ‘Πρώτο Έρωτα’. Χωρίς την συμβολή της, την συμμετοχή των Γάλλων και την απίστευτη γενναιοδωρία των υπέροχων συντελεστών δεν θα υπήρχε η ταινία”.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι ότι έλκω και έλκομαι από ‘αποκλίνουσες’ περιπτώσεις. Αυτοί είναι οι άνθρωποι που μου φαίνονται ενδιαφέροντες, εκείνοι φωτίζονται στα μάτια μου μέσα στο πλήθος. Θα μου πεις αποκλίνουσες περιπτώσεις θα μπορούσαν να θεωρηθούν και αυτές που αποκαλούμε μεινστριμ όπως για παράδειγμα άνθρωποι -πρότυπα της τηλεόρασης σαν την Κατερίνα Καινούριου. Που πραγματικά από τις πλαστικές γίνονται καινούριες κάθε φορά και αναπαράγουν και έναν ξύλινο καθωσπρεπίστικο λόγο. Τι να πω. Ζούμε σε έναν ανάποδο κόσμο που λέει και κάποιος σοφός. Που το πλαστικό παρουσιάζεται ως αυθεντικό, ως ‘νορμάλ’. Αλλά είναι κουραστικά μόνο που τα σκέφτεσαι. Καλύτερα να μην μένουμε σε αυτά.
Όσοι βλέπουν την ταινία, ανεξαρτήτως αν τους αρέσει, εκπλήσσονται από τις ερμηνείες της Βαγγελιώς Ανδρεαδάκη και του Κώστα Κορωναίου. Το περίεργο είναι οτι δεν έγιναν πολλές πρόβες, μόλις τρεις αν θυμάμαι καλά. Παρόλο που ένιωθα ότι έπρεπε να κάνουμε αρκετά πιο πολλές. Γιατί αν δεν πήγαιναν καλά οι ερμηνείες, η ταινία δεν θα μπορούσε να υποστηριχθεί καθώς είχε μια θεατρική δομή εξαρχής, με μια λογική μονοπλάνων. Βασιζόταν δηλαδη πολύ στους ηθοποιούς. Το γύρισμα κράτησε δυο βραδιές σε ένα ανοιχτό γήπεδο μπάσκετ και είχαμε πολλές καθυστερήσεις λόγω κακοκαιρίας. Είχε περάσει τόσο διάστημα από τις συνεχόμενες αναβολές που όλοι νιώθαμε κόπωση και οι ηθοποιοί πια είχαν σχεδόν ξεχάσει τα λόγια τους και το όλο πλαίσιο. Αλλά όταν ήλθε η ώρα όλα ξαφνικά λειτούργησαν και πάλι. Δεν ξέρω τι και πως, αλλά υπήρχε πολύ καλή διάθεση και εμπιστοσύνη εξαρχής μεταξύ μας , παρόλο που δεν γνωριζόμασταν, παρόλο που είμαι άπειρος με το να δουλεύω με συνεργεία και ηθοποιούς και έχω μια αποστροφή στο να χρειάζεται να δίνω κατευθύνσεις. Ή ακόμη με δυσκόλευε πολύ το γεγονός ότι σεβόμουν και σέβομαι υπερβολικά τον μύθο που έχω στο μυαλό γύρω από το τι σημαίνει να είσαι ηθοποιός. Όταν εξωτερίκευα αυτές τις σκέψεις, οι δυο τους μου χαμογελούσαν αμήχανα, τύπου που να ξερες τι έχουμε περάσει σαν κλάδος κλπ. Οκ, ναι, αλλά στο μυαλό μου πάντα οι ηθοποιοί έχουν κάτι ιερό. Τέλος πάντων. ‘Η χημεία είναι το πιο σημαντικό πράμα’ που λέει μεταξύ σοβαρού και αστείου και ο άντρας στην ταινία.


info πρωταγωνιστούν: Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Κωστής Κορωναίος | σενάριο – σκηνοθεσία: Χάρης Ραφτογιάννης | παραγωγός: Ελένη Κοσσυφίδου | συμπαραγωγοί: Luca Cabriolu, Olivier Chantriaux | φωτογραφία: Γιάννης Κανάκης | σκηνικά – κοστούμια: Θοδωρής Δασκαλάκης | μοντάζ: Νίκος Βαβούρης | ήχος: Κώστας Κουτελιδάκης, Γιάννης Σκανδάμης, Κώστας Χρυσόγελος | πρωτότυπη μουσική : Sweet Sixteen | επεξεργασία εικόνας: Μάνος Χαμηλάκης | βοηθός σκηνοθέτη: Νικολέτα Λεούση | ηλεκτρολόγος: Γιάννης Μαραγκουδάκης | βοηθοί κάμερας: Στέλιος Μωραϊτίδης, Αγγελος Καλτσής | βοηθός ηχολήπτη: Νίκος Δράκος | μακιγιάζ: Ειρήνη Γιαλαμά | εκπαιδευτής σκύλων: Αγγελος Νιώτης | γραφιστικά: Γιώργος Τσίτρας | σχεδιασμός τίτλων: Νίκος Πάστρας | καλλιτεχνικοί σύμβουλοι: Στάθης Ζούλιας, Γεωργία Θάνου, Μαριαλένα Κούγια | μεταφράσεις: Δημήτρης Κορίζης | οργάνωση παραγωγής: Χρύσανθος Μαργώνης | βοηθοί παραγωγής: Λευκοθέα Σταυρινάκη, Ελενα Ιωάννου, Χρήστος Ξενιτόπουλος, Μάνος Παπαδάκης | εργαστήριο εικόνας: 2/35 | εργαστήριo ήχου: DNA Lab | festivals-sales: Manifest/ Anais Colpin | συμπαραγωγοί : FILM02, 2/35, DNA Lab, Χάρης Ραφτογιάννης | παραγωγή: Blackbird Production