Εικαστικά

Art Athina: Τα «Best of» μιας φουάρ που «ήρθε» σπίτι!

Όταν λόγω των συνθηκών δεν μπορεί ο φιλότεχνος να πάει στη φουάρ , πάει η φουάρ στο φιλότεχνο.

Κάπως έτσι συνέβη φέτος με την Art Athina. Ο μεγαλύτερος ετήσιος εικαστικός θεσμός, αυτή τη χρονιά λόγω της πανδημίας έγινε «Virtual» χωρίς να χάσει τίποτα από τη σοβαρότητα και την αίγλη του.

Η  Art Athina μέσω της πλατφόρμας Αrt Athina Virtual (www.aavirtual.gr) άνοιξε τις διαδικτυακές της πύλες δυναμικά και όπως υποσχέθηκε πρόσφερε μια διαφορετική εμπειρία στο φιλότεχνο κοινό.

Στη διαδικτυακή πρεμιέρα της αθηναϊκής φουάρ, που είναι μία από τις παλαιότερες στην Ευρώπη,  στις 15 Οκτωβρίου και μέχρι σήμερα, οι επισκέπτες είχαν  την ευκαιρία να “περιηγηθούν” από τον υπολογιστή,  το tablet ή το έξυπνο τηλέφωνό τους δωρεάν σε 59 γκαλερί από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Τριακόσιοι καλλιτέχνες παρουσιάζουν   970 έργα τέχνης  τα οποία είναι διαθέσιμα στους επισκέπτες της πλατφόρμας χωρίς κανέναν χρονικό περιορισμό, καθώς η Αrt Athina Virtual θα είναι προσβάσιμη σε 24ώρη βάση – με διαφορετικό φωτισμό το πρωί και το βράδυ- επτά ημέρες την εβδομάδα έως τις 29 Νοεμβρίου .

Αρχικά είχε προγραμματιστεί η «αυλαία» της Art Athina να πέσει στο τέλος Οκτωβρίου.

Η μεγάλη επισκεψιμότητα όμως στην πλατφόρμα είναι ο κύριος λόγος που ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αιθουσών Τέχνης αποφάσισε να παρατείνει την παρουσία της ψηφιακής εκδοχής της Art Athina στο Διαδίκτυο έως τις 29 Νοεμβρίου.

Από τις 15 Οκτωβρίου την δημοφιλή φουάρ επισκέφθηκαν με μεγάλο ενδιαφέρον φιλότεχνοι όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά και από 24 ακόμη χώρες- με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, τη  Βρετανία, τη Γερμανία και τη Γαλλία να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα χωρών προέλευσης των επισκεπτών.

Το μεγάλο ενδιαφέρον που έδειξε το φιλότεχνο κοινό στην διαδικτυακή Art Athina είναι απολύτως δικαιολογημένο.

Τα «Viewing Rooms» της ελληνικής φουάρ τα είχαν όλα. Σπουδαίες «υπογραφές», «δυνατά» έργα τέχνης που εκπροσωπούν και παρουσιάζουν επάξια όλα τα ρεύματα της εικαστικής δημιουργίας.

Είδαμε εξαιρετικά δείγματα μοντέρνας τέχνης, ιμπρεσιονισμού, σουρεαλισμού, εξπρεσιονισμού και παραστατικής ζωγραφικής.

Σας παρουσιάζουμε λοιπόν τα «Best of» – τα έργα που μας εντυπωσίασαν-  ύστερα από μία περιήγηση που μας άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις και φυσικά σας προτείνουμε να επισκεφτείτε την διαδικτυακή Art Athina για να ζήσετε τη δική σας προσωπική εμπειρία , περιηγούμενοι στον «θαυμαστό κόσμο» της σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας.

Η Mihalarias Art Gallery παρουσίασε έργα Ελλήνων καλλιτεχνών με διεθνή ακτινοβολία όπως οι Chryssa , Pavlos, και Τάκις. Επιλέξαμε το Cityscape- Mott street No III- Variation, της Chryssa

το Veste sur Chaise, του Παύλου

και το Erotic Sculpture, του Τάκι .

Έργα σπουδαίων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών παρουσίασε στη φετινή Art Athina και η Αίθουσα σύγχρονης τέχνης  Ιλεάνα Τούντα. Είδαμε έργα των  Αλέξη Ακριθάκη, Δημήτρη Ανδρεάδη, Δημήτρη Αντωνίτση, Κώστα Κουλεντιανού, Κώστα Βαρώτσου, Μαρίας Ζερβού, Φρύνης Μουζακίτου, Δημήτρη Μπαντούλη, Ιωάννας Πανταζοπούλου, Αλέξανδρου Παπαθανασίου, Hilde Aagaard, Per Barclay, Michael Bevilacqua, Markus Huemer.

Ξεχωρίσαμε το άτιτλο γλυπτό του Κώστα Βαρώτσου

το έργο «Ρυθμός» του Κώστα Κουλεντιανού

και το άτιτλο σχέδιο του Αλέξη Ακριθάκη.

Μια  εικαστική επιλογή από έργα πέντε καλλιτεχνών παρουσίασε η γκαλερί Citronne.  Σε μια πολύ ενδιαφέρουσα σύνθεση ζωγραφικής, γλυπτικής και φωτογραφίας , είδαμε έναν διάλογο ανάμεσα σε διαφορετικά εικαστικά μέσα και διαφορετικές εποχές.

Γιάννης Αδαμάκος, Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, Γιώργος Λάππας, Νίκος Μάρκου και Αλέκος Κυραρίνης , οι καλλιτέχνες που είδαμε στην παρουσίαση της Citronne Gallery.

Ξεχωρίσαμε το γλυπτό του Γιώργου Λάππα «The Eye»

τη φωτογραφία του Νίκου Μάρκου με τίτλο «Inner Space» , το «Άτιτλο» έργο του Γιάννη Αδαμάκου

και το έργο του Αλέκου Κυραρίνη με τίτλο «Canon».

Έναν δημιουργικό εικαστικό διάλογο ανάμεσα σε διαφορετικά ρεύματα της σύγχρονης τέχνης, είδαμε στα έργα καταξιωμένων Ελλήνων δημιουργών αλλά και νέων καλλιτεχνών που επέλεξε να παρουσιάσει η γκαλερί Ευριπίδη.

Στα έργα των Χρύσας Βέργη, Χρήστου Παλλαντζά, Μιχάλη Μαδένη, Δάφνης Αγγελίδου, Σάββα Γεωργιάδη, Ειρήνης Ευριπίδου, Ντένη Θεοχαράκη, Θοδωρή Μπαργιώτα, Στέλλας Καπεζάνου, Δημήτρη Ανδρεαδάκη, Βασίλη Γκούμα, Εριέττας Βορδώνη, Σπύρου Κωτσαλά, Βαγγέλη Ρήνα , Κωνσταντίνου Πρωτόπαπα , ο σουρεαλισμός συνδιαλέγεται με τον ιμπρεσιονισμό , τον εξπρεσιονισμό και την μοντέρνα τέχνη.

Ξεχωρίσαμε το έργο του Χρήστου Παλλαντζά με τίτλο «Οδός Αθηνών»

X cm

το έργο του Βασίλη Μπαργιώτα με τίτλο «Preparations for the Third Coming»,  το «Άτιτλο» έργο της Χρύσας Βέργη

X cm

το έργο «Το καφενείο και το σύννεφο» της Δάφνης Αγγελίδου.

Μας εντυπωσίασε η τεχνική και το αποτέλεσμα στη φωτογραφία με τίτλο «Λαβύρινθος» της Ειρήνης Ευριπίδου.

Ο «Εικαστικός κύκλος Sianti» παρουσίασε έργα πολύ σημαντικών Ελλήνων δημιουργών. Ανάμεσα στα έργα των Δημοσθένη Κοκκινίδη, Κώστα Τσόκλη, Σωτήρη Σόρογκα, Παύλου Σάμιου, Μανώλη Χάρου, Χριστίνας Παπαϊωάννου, Γιάννη Βαλυράκη, Κώστα Μίχαλου, Κωνσταντίνου Τόλη, Παναγιώτη Σιαγκρή, Δήμητρας Χανιώτη, Λίλας Μπελιβανάκη, Κώστα Σπιριούνη, Γιάννη Φωκά, Δημήτρη Κούκου, ξεχωρίσαμε το «Μπλε» του Δημοσθένη Κοκκινίδη

το «Στήριγμα» του Σωτήρη Σόρογκα

τα «Κύθηρα» του Δημήτρη Κούκου.

Φωτογραφία και ζωγραφική συνυπάρχουν στην παρουσίαση που έκανε η γκαλερί Σκουφά με έργα των: Αμαλίας Σωτηροπούλου, Παύλου Σάμιου, Μαρίας Γιαννακάκη, Τάσου Μαντζαβίνου, Αχιλλέα Ραζή, Γιώργου Χαδούλη, Ειρήνης Ηλιοπούλου, Ειρήνης Κανά, Καλλιόπης Αναγνωστάκη, Κωνσταντίνου Παπαμιχαλόπουλου, Νίκου Αγγελίδη, Τάκη Ζερντεβά, Λαμπρινήυ Μποβιάτσου.

Ξεχωρίσαμε το «Café in Paris» του Παύλου Σάμιου

το έργο «Jealousy» της Μαρίας Γιαννακάκη

το «Άτιτλο» τοπίο της Ειρήνης Ηλιοπούλου

και τη φωτογραφία με τίτλο Hammersmith Bridge της Αμαλίας Σωτηροπούλου.

Έργα των Κωστή Βελώνη, Γιώργου Γεροντίδη, Απόστολου Γεωργίου, Πάρι Γιαχουστίδη, Γιώργου Γυπαράκη, Danil, Ingo Dunnebier, Λίνας Θεοδώρου, Βλάσση Κανιάρη, Μαρίας Παπαδημητρίου, Δημήτρη Τζαμουράνη, Αλέξανδρου Τουλιόπουλου, Νίκου Κεσσανλή και Αλέξανδρου Ψυχούλη , παρουσίασε η γκαλερί «Ζίνα Αθανασιάδου».

Ξεχωρίσαμε το «Πορτραίτο του E.Goldschmit» του Νίκου Κεσσανλή

και το «Old New Balance», έργο του Αλέξανδρου Ψυχούλη.

Η Anna Pappas Gallery παρουσίασε έργα των Yioryios Papayioryiou και Sam Jedig. Ξεχωρίσαμε το Denmark Series III, 2016 του Sam Jedig

και το Thought / Process / Construction, του Yioryios Papayioryiou.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι είδαμε εξαιρετικά έργα τέχνης και στις παρουσιάσεις που έκαναν στην Art Athina οι γκαλερί του εξωτερικού.

Μας τράβηξαν το ενδιαφέρον τα έργα της Zoé Blue M

και της Marisa Adesman, που παρουσίασε η γκαλερί Anat Ebgi, που εδρεύει στο Λος Άντζελες.

Είδαμε αρκετά ακόμα έργα που «ερέθισαν» το μάτι και τη σκέψη μας. Ανάμεσα τους το «Keeping things in Order» της Κικής Κολυμπάρη (Αίθουσα τέχνης Αθηνών), το Les Deux Magots του Κωνσταντίνου Πάτσιου (Γκαλερί Alma), το «Σκεπτόμενος άνθρωπος» του Ευθύμη Μαλαφούρη και το “The Red Embroidery” του ίδιου  (Γκαλερί Περί τεχνών Καρτέρης), το  «Istanbul» του Leonardo Pucci (Γκαλερί Crux)

το «Λουλούδι» του Θάνου Τσίνγκου (Γκαλερί Έρση)

το «Prague» του Hervé Guibert (Callicoon Fine Arts Νέα Υόρκη)

το προφητικό «No Exception» του Στέλιου Φαϊτάκη (Allouche Benias Gallery)

το «At Vespers», του Παύλου Χαμπίδη και το «Interior» του Γιώργου Σαλταφέρου, (Γκαλερί Genesis)

το «Η θέα από το δωμάτιο», του Άγγελου Ραζή (Γκαλερί Αργώ)

το Ordem Moral της Adriana Molder  ( Donopoulos IFA gallery)

το «Now I forget how to think» του Jordan Kalimerakis (Cube Gallery)

το «Άτιτλο» του Δημήτρη Γέρου (DL gallery),  το έργο «Audience» του Εδουάρδου Σακαγιάν

το «Άτιτλο» της Άννας Μαρίας Τσάκαλη (Γκαλερί Kalfayan)  και πολλά άλλα.

Το ευτυχές συμπέρασμα είναι ότι παρά τις δύσκολες συνθήκες η φετινή φουάρ δεν μας απογοήτευσε. Τουναντίον μας παρουσίασε εξαιρετικές δουλειές .

Ειρήνη Πιτσόλη

Φωτογραφία εξωφύλλου: Το έργο του Θοδωρή Μπαργιώτα  PREPARATION-FOR-THE-THIRD-COMING- της Γκαλερί Ευριπίδης