Χορός

Δημήτρης Παπαιωάννου: «Τα έργα μου μια σειρά από οπτικές απάτες και εφευρέσεις του τίποτα που επιχειρούν ένα συναισθηματικό ταξίδι».

“Όταν πρωτοείδα ζωντανά πίνακα του Βαν Γκονγκ ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα ότι η ζωγραφική μπορεί να είναι συνταρακτική. Όταν είδα τον Αντρέι Ρουμπλιόφ του Ταρκόφσκι, ήταν η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα ότι ο κινηματογράφος μπορεί να είναι μια εμπειρία που μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή και όταν πρωτοείδα το Καφέ Μίλερ ήταν η πρώτη φορά που κατάλαβα τι μπορεί να σου κάνει η ζωντανή τέχνη. ‘Ήμουν 19 χρονών, δεν κατάλαβα τίποτα αλλά η εμπειρία άλλαξε όλη μου τη ζωή», αφηγούνταν ο Δημήτρης Παπαιωάννου για τον κόσμο της Πίνα Μπάους που τον ενέπνευσε στην πρόσφατη δημιουργία του Since she η οποία παρουσιάζεται από 18 έως και 21 Δεκεμβρίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Ο διεθνής Έλληνας χορογράφος αποκάλυψε και μικρά μυστικά της τέχνης του, λέγοντας πως είναι «μια σειρά από ισορροπίες, από οπτικές απάτες και από εφευρέσεις του τίποτα που μπαίνουν σε μια σειρά για να δημιουργήσουν – ελπίζουμε – ένα συναισθηματικό ταξίδι. Αυτό είναι κάτι που με απασχολεί τα τελευταία χρόνια, με αυτόν τον τρόπο λέω τις ιστορίες μου, χωρίς να είναι ιστορίες αλλά μια συρραφή από μικρές εμπειρίες που μοιάζουν με ιστορία».Ο Δ. Παπαιωάννου μίλησε πλαισιωμένος από χορευτές του χοροθεάτρου του Βούπερταλ, εξηγώντας : « Ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που έπρεπε να δουλέψω με μια ομάδα ανθρώπων , 17 στο σύνολό τους, που δεν με είχαν διαλέξει. Αλλά η ζέστη της καρδιάς μου ήταν δίπλα σε αυτούς τους χορευτές που τους χρωστάμε τόσα πολλά»

Μάνια Ζούση