Χορός

Διεθνές Συνέδριο Χορού: Υπεράσπιση του χορού στην εποχή της λιτότητας

«Αποκοπή και Επικόλληση: Υπεράσπιση του χορού στην εποχή της λιτότητας» (Cut and Paste: Dance advocacy in the age of austerity) είναι ο τίτλος του Ετήσιου Διεθνούς Συνεδρίου Χορού, που διοργανώνει στην Αθήνα από τις 4 έως τις 7 Ιουνίου

το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου σε συνεργασία με τους φορείς Society of Dance History Scholars (SDHS) και Congress of Research in Dance (CORD), υπό την αιγίδα του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων.

Η διοργάνωση αποτελεί ένα καταιγιστικό τετραήμερο σε πολλαπλούς χώρους αφιερωμένο στον χορό με τη συμμετοχή 350 και πλέον ακαδημαϊκών, εισηγητών και δασκάλων από το εξωτερικό και την Ελλάδα. Το Συνέδριο διαμορφώνεται σε τρείς άξονες:

Εισηγήσεις και συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης, με τη συμμετοχή διακεκριμένων Καθηγητών Πανεπιστημίων, από την Ελλάδα και το εξωτερικό

Workshops/εργαστήρια με διαφορετικά είδη χορού τα οποία θα διδάξουν έμπειροι δάσκαλοι της πρακτικής του χορού (είσοδος ελεύθερη, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας)

Επιλεγμένες Παραστάσεις Ελλήνων Χορογράφων, στις 5 και 6 Ιουνίου, ώρα 21.00, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (είσοδος ελεύθερη, απαραίτητη η κράτηση θέσης)

Η επίσημη έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί στις 4 Ιουνίου και ώρα 18.30 στο «ΘΕΑΤΡΟΝ», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254, Ταύρος, με ελεύθερη είσοδο.

Το Διεθνές Συνέδριο Χορού πραγματοποιείται με τη χρηματοδότηση του προγράμματος ΕΣΠΑ – Π.Ε.Π. «Αττική 2007-2013» και εντάσσεται στις δράσεις με τίτλο «Από την πράξη στην Θεωρία των Παραστατικών Τεχνών» και ειδικότερα στην Οργάνωση Διεθνών Δράσεων για τις Παραστατικές Τέχνες το 2014-2015 με τίτλο «Staging Invisibility».

Info

4 έως 6 Ιουνίου 2015: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος

4 έως 7 Ιουνίου 2015: «ΘΕΑΤΡΟΝ», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254, Ταύρος

 

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

21.00-21.30

Duende

Χοροθέατρο Νατάσσα Ζούκα

Χορογραφία / Σκηνοθεσία / Μουσική: Νατάσσα Ζούκα

Ερμηνευτές: Ανθή Θεοφυλίδου, Alain Rivero

Περιγραφή:

Το Ντουέντε, λέξη και έννοια απόλυτα αμετάφραστη. Εμφανίζεσαι εκεί όπου οι μορφές χωνεύονται η μια μέσα στην άλλη σε μια νοσταλγία βαθύτερη από την ορατή έκφραση τους. Σκοτεινοί ήχοι, που πίσω τους ανακαλύπτουμε, με μια τρυφερή οικειότητα, τα ηφαίστεια, τα μυρμήγκια, τους ζέφυρους και τη μεγάλη νύχτα, με τον Γαλαξία σφιχτά δεμένο στην μέση της. Μια χορογραφία φτιαγμένη από σιωπή και εύθραυστες ισορροπίες.

 

21.30-22.00

(Χορευτικά) Νέα… Αλλά Παλιά…

Ελληνικό Κέντρο Λαογραφικής Μελέτης (ΕΛ.ΚΕ.ΛΑ.Μ.)

Χορογραφία: Βασίλης Δημητρόπουλος

Ερμηνευτές: Mέλη του ΕΛ.ΚΕ.ΛΑ.Μ.

Περιγραφή:

Μέρος 1ο: Το 1970 ο Μίμης Πλέσσας εξέδωσε το LP “Greece goes modern”. Αποκλειστικά σε μουσικές του Μίμη Πλέσσα και με χρήση παραδοσιακών χορευτικών μοτίβων και χορών τίθεται το ερώτημα: Does Greece go modern?

Μέρος 2ο: €3.000 against the Crisis. Το 2011 το ΕΛ.ΚΕ.ΛΑ.Μ. κέρδισε το δεύτερο βραβείο σε Διεθνή διαγωνισμό που διοργανώθηκε στην Προύσα μεταξύ 36 διαφορετικών χορών. €3.000 αντισταθμίζουν ή μπορούν να αντισταθμίσουν την κρίση του Ελληνικού παραδοσιακού χορού;

 

22.00-22.30

Και τώρα;

Χορογραφία: Έλενα Κουκόλη & Κατερίνα Παραμάνα

Ηθοποιοί/Χορευτές/ Performers: Έλενα Κουκόλη & Κατερίνα Παραμάνα

Περιγραφή:

Η παράσταση αυτή ασχολείται με τη δυνητικότητα του σώματος ως μονάδα και συλλογικό όργανο στην άσκηση αντίστασης στο σημερινό κοινωνικοοικονομικό σύστημα. Οι performers χρησιμοποιούν το σώμα τους, διάφορα αντικείμενα και τη γλώσσα. Είναι ταυτόχρονα υποκείμενα και αντικείμενα, οθόνες στις οποίες οι συλλογικές μας επιθυμίες προβάλλονται και συγχρόνως παραμορφώνονται. Τα εν λόγω σώματα είναι φορείς της γλώσσας, διαμορφώνονται από και αντιστέκονται σε αυτή. Σώματα μοναδικά και πολλαπλά, ασκούν αντίσταση μέσα από χορογραφίες συλλογικότητας.

22.30-23.00

Συζήτηση συντελεστών παραστάσεων – κοινού

 

Σάββατο 6 Ιουνίου, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

21.00-21.30

Δίνη

Συγγραφέας: κείμενα από Άνα Ζουμάνη, Γιάννη Ζωγραφάκη, Γιώργο Χρηστάκη

Χορογράφος: Γιώργος Χρηστάκης – Άρτεμις Ιγνατίου

Ηθοποιοί/Χορευτές/ Performers: Ομάδα ΔΑΓΙΠΟΛΗ

Περιγραφή:

Τα πάντα σαλεύουν σ’ έναν αέναο ρυθμό… Το σώμα, το μέσα υλικό, ο νους και τα παράγωγά τους πάλλονται σε μια περιστροφική δίνη που δυναμώνει ακόμη πιο πολύ όταν συναντώνται αντίθετα ρεύματα. Δίνη στον αέρα σε ανυψώνει άναρχα κι επικίνδυνα και σε προσγειώνει άλλοτε ανώμαλα κι άλλοτε πιο ομαλά. Δίνη στο νερό, σε ρουφά σε καταπίνει σε φτάνει στον πάτο, κι ύστερα φεύγει κι αν σου έχει μείνει ανάσα θ’ ανέβεις πάλι στο έξω φως. Αγωνίες, συγκρούσεις, μάχες, απώλειες, έρωτες, χαρές στροβιλίζονται χωρίς σταματημό μέσα στα σπλάχνα της. Σκέψεις αέρινες, σκέψεις υγρές ακολουθούν την κυκλική τροχιά της και τον επίμονο δυνατό ρυθμό της. Το σύμπαν όλο στον κύκλο του χρόνου και του χώρου, μάχονται να φθάσουν το μηδέν και το άπειρο… Η δίνη που εξαφανίζει ακαριαία το παρόν και ρουφά μέσα της το παρελθόν και το μέλλον. Το σώμα, το πνεύμα, πριν και μετά τη δίνη… φόβος ή δύναμη;

 

21.30-22.00

ΜΕΤΑ – a duet

Ομάδα Χορού ΜΑΝ

Σύνθεση – Χορογραφία: Άρτεμις Λαμπίρη

Ερμηνευτές: Κάντυ Καρρά, Άρτεμις Λαμπίρη

Πρωτότυπη Μουσική: Αλέξανδρος Καραδήμος & Chopin prelude op.28 no.15

Ενδυματολόγος: Δήμητρα Λιάκουρα

Περιγραφή:

Το ΜΕΤΑ είναι ένα χορογραφικό έργο που πραγματεύεται την ανθρώπινη αντίδραση μετά από ένα μεγάλο σοκ ή μια μεγάλη μάχη. Φωτογραφίζει τη στιγμή όπου κανείς συνειδητοποιεί πως η ζωή συνεχίζεται είτε αυτός το θέλει, είτε όχι. ΜΕΤΑ από κάθε μάχη, κανείς προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του για να συνειδητοποιήσει ποια χαρακτηριστικά του έχουν αλλάξει, τι έχασε και τι κέρδισε. Το ΜΕΤΑ είναι μια κινούμενη εικόνα, που παρενθέτει την ένταση της ακούσιας συνέχισης της ζωής.

 

22.00-22.30

Στην άκρη του βατήρα (απόσπασμα)

Ομάδα Χορού Αμάλγαμα

Κείμενα: Μαρία Γοργία

Σκηνοθεσία / Χορογραφία / Σκηνογραφία: Μαρία Γοργία

Ερμηνεύτρια: Σάνια Στριμάκου

Λοιποί Συντελεστές: Τίμος Ζέχας, Μυρτώ Δελημιχάλη, Γιάννης Μισουρίδης

Περιγραφή:

Σε ένα γυμνό χώρο που μεταμορφώνεται πότε σε σπίτι, πότε σε πασαρέλα, πότε σε γιαπωνέζικο λουτρό και πότε σε ατμόσφαιρα από έργο του Μπέκετ, μια γυναίκα κολυμπά ανάμεσα στις δοξασίες της, στις αντιφάσεις της, στην αναποφαστικότητά της και στα αδιέξοδα που -κατά κύριο λόγο- η ίδια δημιουργεί στον εαυτό της. «Με όση λογική της απομένει συλλογίζεται λάθος». Πρόκειται για μια γυναίκα της Εποχής, η οποία στέκεται μετέωρη ανάμεσα σε επίμονα, αναπάντητα ερωτήματα και φόβους. Η κρίση της είναι καταρχάς υπαρξιακή, αλλά ταυτοχρόνως κοινωνική, οικονομική, πολιτική, ηλικιακή. Θραυσματικές σκηνές, που αρχικά φαίνονται να αναφέρονται σε διαφορετικές

προσωπικότητες γυναικών, συμπληρώνουν ένα αντιφατικό και πολύμορφο πάζλ μιας προσωπικότητας που βρίσκεται στο μεταίχμιο. Στην άκρη του βατήρα. Το συνολικό έργο περιέχει αρκετές σκηνές διάδρασης με το κοινό.

22.30-23.00

One is Almost Never

Ελπίδα Ορφανίδου

Χορογραφία / Performer: Ελπίδα Ορφανίδου

Περιγραφή:

Το ONE IS ALMOST NEVER συμβαίνει ως μια χορευτική συζήτηση με μουσική και ταξιδεύει μέσα σ’   ένα ατμοσφαιρικό τοπίο από συνεχή μικρο-σαμποτάζ. Η παράσταση

αναδύεται ως ένα επισφαλές πεδίο οργανωμένης σύγχυσης, ευκίνητων ιεραρχιών και αλχημιστικών προθέσεων. Μέσα στην ελαστική λογική μιας σπασμένης συζήτησης, χοροί μυστικιστικής αμεσότητας και παραδοσιακοί ήχοι χρησιμοποιούνται με σκοπό να εκπληρωθεί μια σπουδαία αποστολή…

23.00-23.30

Συζήτηση συντελεστών παραστάσεων – κοινού

Info

Τηλεφωνικές κρατήσεις θέσεων από Τετάρτη 27 Μαΐου έως Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015.

Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

Πληροφορίες: Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου

T: +30 210 3303149

Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου

Πειραιώς 206, 177 78, Ταύρος