Θέατρο Οι δημιουργοί γράφουν

Σοφία Νάκου: Θέτοντας ερωτήματα από τη σκηνή

«Όταν δύο άστεγοι έρχονται σε επαφή με κακόβουλα δημοσιεύματα που τους προσβάλουν, αντιδρούν διαμαρτυρόμενοι στην συγκεκριμένη εφημερίδα. Το σύστημα του τύπου αντιδρά με έναν τρόπο που τους φέρνει σε αντιπαράθεση με τον ίδιο τους τον εαυτό.

Πλέον το ζητούμενο είναι η διολίσθησή τους σε συμπεριφορές και πρακτικές αφομοίωσής. Χρησιμοποιώντας αυτό ως σημείο εκκίνησης οι Rooster Theatre Company ξεκινούν να θέτουν ερωτήματα», υπογραμμίζει στο σημείωμα που έγραψε για το artplay.gr η Σοφία Νάκου, συνσκηνοθέτης της παράστασης «The Daily Tribunal» που παρουσιάζεται στο BlackBox της Θεσσαλονίκης.

«Ξεκινήσαμε με τους RTC το 2012 στο Λονδίνο και από τότε είχαμε την ευκαιρία, μέσω σκληρής δουλείας, να παρουσιάσουμε τη δουλεία μας σε κάποια από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ της Μεγάλης Βρετανίας.

Προηγούμενες παραγωγές μας όπως το DIY (συλλογή σύγχρονων μονολόγων), The Exception and the Rule (μεταμοντέρνα παραγωγή του πολιτικού έργου από τον Μπερτολτ Μπρεχτ), See no Evil, Hear no Evil, Speak no Evil (ανορθόδοξη συρραφή τριών έργων από τον Χάρολντ Πίντερ) έχουν σαν κοινό παρανομαστή στοιχεία τα οποία θεωρούμε ότι πρέπει να τεθούν προς συζήτηση και ποιος είναι καλύτερος τρόπος να το κάνεις αυτό εφικτό από το να το κάνεις μέσω της τέχνης;

Ο Μαγιακόφσκι έγραψε «η τέχνη δεν πρέπει να αντανακλά σαν τον καθρέφτη, μα σαν φακός να μεγεθύνει», και αυτό είναι που προσπαθούμε να κάνουμε με την RTC. Οι παραστάσεις μας δεν είναι αντανάκλαση της πραγματικότητας και δεν έχουν σαν σκοπό την διδαχή. Αντιθέτως, προσπαθούμε να πάρουμε μέρη της πραγματικότητας και βάζοντάς τα επί σκηνής να τα αφηγηθούμε στο κοινό έναν τρόπο που μας εκφράζει, θέτοντας ερωτήματα τα οποία βασανίζουν και εμάς τους ίδιους».

Σοφία Νάκου

Φωτογραφία Νατάσα Χριστιανοπούλου