Θέατρο Όπερα Φεστιβάλ Χορός

Ο Βαγγέλης σήκωσε την σκυτάλη

Με φόντο έναν ιώδη πανσέ, που ανθίζει από τον Μάρτιο έως  τον Αύγουστο, εποχή προετοιμασίας και ανάπτυξης του Φεστιβάλ, φυτό που αντέχει στις σκληρές καιρικές συνθήκες και

παρηγορητικό για τις «πληγωμένες καρδιές»,  ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος παρουσίασε το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου δηλώνοντας πως ανέλαβε συνειδητά τον ρόλο διαχειριστή κρίσης, έκανε λόγο για συνέχεια και καινοτομία, αναγνώρισε  την «επιτυχημένη πορεία της τελευταίας δεκαετίας» ,  καταφέρνοντας μέσα σε σύντομο χρόνο, την σύνθεση μιας αξιοπρεπούς καλλιτεχνικής και ρεπερτοριακής εκπροσώπησης.

Ανάμεσα σε πάνω από 70 παραστάσεις, περισσότερες από 10 είναι ξένες παραγωγές και ονόματα μεταξύ των οποίων οι  Ρομέο Καστελούτσι, Οσκάρας Κορσουνόβας,  Ροντρίγκο Γκαρθία, Λόλα Αρίας, Ζουλιέν Γκοσλέν, Μπρετ Μπέιλι,  Μίλο Ράου, Needcompany κ.α.

Το ελληνικό πρόγραμμα παρουσιάζει ενδιαφέρον και όπως αναφέρθηκε αντλήθηκε χάρη στο «απρόσωπο πρωτόκολλο» των κατατεθειμένων αιτήσεων, συγκροτώντας έναν άξονα «νεανικό, εναλλακτικό και πολιτικό», όπως είπε ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής, με την έννοια ότι «αφουγκράζεται την Ελλάδα και τον κόσμο του 2016».

Σε αυτό περιλαμβάνονται παραγωγές όπως «Η Τάξη μας» του Ταντέους Σλομποτζιάνεκ που ανέβασε ο Γιάννης Καλαβριανός στον ΘΟΚ, το νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου από τους Vasistas  και την Αργυρώ Χιώτη, ο Βασίλης Μαυρογεωργίου και η ομάδα Scrow Theatre Group, η Ειρήνη Φαναριώτη και η Terre de Semis, o Γιάννης Κακλέας και μια ολονυκτία για την Σάρα Κέιν, ο Κώστας Γάκης με την Αριστοφανειάδα, το Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία, η Ομάδα Θεάτρου Ατονάλ και η Σοφία Μαραθάκη  με την «Φιλονικία» του Μαριβώ, η Ιόλη Ανδρεάδη με το «Young Lear», η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων και ο Χρήστος Θεοδωρίδης, η Ελένη Ευθυμίου με την Αντιγόνη του Ανούιγ, ο Αλέξης Ρίγλης με το Top Girls της Κάριλ Τσέρτσιλ, ο Δαμιανός Κωνσταντινίδης με Τα Παραβάν του Ζενέ,  ο Αργύρης Πανταζάρας και ο Μανώλης Μαυροματάκης.

Με μότο του φετινού φεστιβάλ , που αρχίζει 15 Ιουνίου και ολοκληρώνεται στις 20 Αυγούστου στην Επίδαυρο, μια φράση του Μπέκετ που λέει  «Πρέπει να συνεχίζεις, δεν μπορώ να συνεχίσω, θα συνεχίσω», ο  Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος αναγνώρισε πως η «συνήθης πρακτική» της Επιδαύρου χρειάζεται επανεξέταση, κάτι που τίθεται τόσο για την Μικρή Επίδαυρο όσο και για το Ηρώδειο, προανήγγειλε την μελλοντική επιδίωξη ίδρυσης Κέντρου Εφαρμοσμένης Μελέτης του Αρχαίου Δράματος και μίλησε για την εσπευσμένη ανάγκη συνέχειας της συζήτησης που ανέδειξε η Σφενδόνη για το τι είδους φεστιβάλ θέλουμε.

Όπως έγινε γνωστό ο φετινός προϋπολογισμός θα είναι μειωμένος κατά 25%  και  έως τέλος του χρόνου επιδιώκεται να εξοφληθούν φετινά και προηγούμενων ετών οφειλόμενα.

Τον νέο διευθυντή πλαισιώνει τετραμελής ομάδα συνεργατών που αποτελείται από την Δήμητρα Κονδυλάκη (υπεύθυνη σύγχρονου ελληνικού θεάτρου ),τον  Matthias von Hartz (σύμβουλο διεθνών παραγωγών ), την Στεριανή Τσιντζιλώνη (υπεύθυνη για τον χορό ) και την Τζωρτζίνα Κακουδάκη (υπεύθυνη εκπαιδευτικού προγράμματος).

Από το πρόγραμμα απουσιάζουν ηχηρά, για μια ακόμη φορά, παραστάσεις και δράσεις για παιδιά και εφήβους, εμφανές άλλωστε τα περισσότερα χρόνια, στο Φεστιβάλ Αθηνών, κάτι που ωστόσο οι νέοι υπεύθυνοι οφείλουν να επανεξετάσουν, να σχεδιάσουν και να καλύψουν στους μελλοντικούς σχεδιασμούς τους.

Δείτε εδώ το πρόγραμμα του Φεστιβάλ αναλυτικά

Μάνια  Ζούση