Θέατρο

«Ο Στρίντμπεργκ εδώ είναι δέκα Βανγκ Γκονγκ μαζί, πενήντα Μπύχνερ και είκοσι Σαίξπηρ»

«Όλα είναι μεγαλεπήβολα σε αυτό το έργο,  όπου ο Στρίντμπεργκ αυτοβιογραφείται κατά 99%», αναφέρει στο artplay.gr η Ρούλα Πατεράκη σε έναν παραληρηματικό μονόλογο όπου χωράει τα

πάντα για τον μεγάλο Σουηδό, με αφορμή την τριλογία  «Προς Δαμασκόν»,  που σκηνοθετεί στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών  από 11 έως 22 Μαΐου.

«Το Προς Δαμασκόν είναι όλη η αντίληψη που ο Στρίντμπεργκ έχει για τον έρωτα , ο μισογυνισμός αλλά και η λατρεία του για τις γυναίκες, όλη η τάση του προς την αλχημεία, η ορμή του για τη επιστήμη, εκεί όπου καίει τα χέρια του, προσπαθεί να κατασκευάσει χρυσό, τρελαίνεται, είναι η μανία καταδίωξης που έχει , η τεράστια παιδεία του, η απόγνωσή του, ότι είναι ο γιος της δούλας, είναι ο αυτοτραυματισμός του! Σε αυτό το έργο ο Στρίντμπεργκ είναι δέκα Βανγκ Γκονκγ μαζί, πενήντα Μπίχνερ και είκοσι Σαίξπηρ!

Είναι κακός, αλλά στην ουσία είναι καλός, είναι ένα χρυσορυχείο, ένα φυσικό φαινόμενο, μια θύελλα, μια καταιγίδα, κεραυνός και αστραπόβροντο.

Γράφει το έργο μετά την κρίση στο Παρίσι και είναι όλη η τεχνοτροπία του που αλλάζει μετά από αυτήν την κρίση, όπου πέρασε τα πάνδεινα, κάηκε, προπηλακίστηκε, διώχθηκε, τρελάθηκε, έχασε την γυναίκα του, είναι μια τραγική και ταυτόχρονα μια γελοία ύπαρξη, καθώς  όπως  όλοι οι σπουδαίοι και οι  μεγάλοι έχουν ένα τεράστιο ποσοστό γελοιότητας επάνω τους… Έχω την αγωνία να πετύχει ένα ίχνος από την λαχτάρα που έχω για αυτό..ένα ίχνος προσδοκώ»!

Μάνια Ζούση