«Σε αυτήν την τραγωδία υπάρχει το μυθολογικό, το πολιτικό, το κοινωνικό , το στοιχείο της ποίησης που την κάνει ιδιαίτερη και μεγάλη», επισημαίνει στο artplay.gr ο σκηνοθέτης του Προμηθέα Κώστας Φιλίππογλου
λίγο πριν την πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης την Παρασκευή 17 Ιουλίου.
« Δεν πρόκειται να αφαιρέσω κάποια από αυτά τα στοιχεία», εξηγεί ο σκηνοθέτης και προσθέτει: « Το πολιτικό υπάρχει και με ενδιαφέρει πάρα πολύ. Αυτό που θα τονίσω είναι το ποιητικό, με τις εικόνες που θα δημιουργήσω, όλα τα άλλα είναι φανερά εξαιτίας της διάνοιας του Αισχύλου. Η ποιητικότητα θα προκύψει από την μετάφραση και την εικονοποίηση. Το ανθρώπινο είδος δεν είναι ένα είδος τόσο συμπονετικό, μην ξεχνάμε τόσες και τόσες τραγωδίες, πολέμους, γενοκτονίες. Ο Χόκιν λέει ότι αυτή η απληστία μας έκανε να επιβιώσουμε. Αλλά αν αυτή η επεκτατικότητα συνεχιστεί θα μας καταστρέψει».
Εξηγώντας την δικήτου προσέγγισή στον ήρωα σύμβολο της αντίστασης και της προόδου, ο Κώστας Φιλίππογλου επισημαίνει: «Θεοί και Δίας θα τα βάλουν με τον υπαίτιο, τον Προμηθέα. Με αυτόν τον αντάρτη, γιατί έκανε μια απίστευτα αντάρτικη πράξη. Κα αντί να πάει με τους Τιτάνες, πήγε με τον Δία, άφησε αυτά τα περίεργα, ανυπότακτα, χθόνια γιγάντια πλάσματα και πήγε με τον Δία, την καινούρια γενιά, με την ελπίδα, μια καινούρια καλύτερη εξουσία. Και ο Δίας αφού πήρε την εξουσία άρχισε να παίζει το παιχνίδι αλλιώς , μοιράζοντας προνόμια στους θεούς που τον βοήθησαν και επιφυλάσσοντας στους ανθρώπους την χειρότερη μοίρα, τον αφανισμό… Ο Προμηθέας επαναστατεί, λέγοντας πως πολεμήσαμε το σκοτάδι για να έρθει το φως δεν μπορείς να συνεχίσεις με γενοκτονίες . Εκεί είναι που μπαίνει και το πολιτικό στοιχείο του ΟΧΙ του επαναστάτη»
Μ. Ζ