Εικαστικά

“Ο Δρόμος του Μεταξιού” σταματά στην Ασωμάτων

Ένας φόρος τιμής στην παράδοση και την ιστορία της Ανατολής, απαρχής και μήτρας του κόσμου, αποτελεί η έκθεση ζωγραφικής του Jamal «Ο Δρόμος του Μεταξιού» , που
παρουσιάζεται από 14 Ιανουαρίου έως 14 Φεβρουαρίου

στο Μουσείο Μπενάκη – παράρτημα Ισλαμικής Τέχνης της οδού Αγίων Ασωμάτων στον Κεραμεικό.

Η εμβληματική εμπορική οδός που συνέδεε επί αιώνες την Κίνα με τη Δύση, με τον παράλληλο καταλυτικό ρόλο στην πολιτισμική ώσμωση, την ανταλλαγή ιδεών και τη διάδοση των θρησκειών, είναι η πηγή έμπνευσης για 15 πίνακες που προβάλλουν στο σήμερα τους μύθους και τη γοητεία του μεταξιού , τους ανθρώπους και τα πράγματα των ερήμων και των δύσβατων βουνών, τα ρίσκα της διαδρομής, τα άλογα που μετέφεραν – εκτός από το ακριβό εμπόρευμα – το βάρος της ελπίδας ότι ο αντίξοος δρόμος και οι καιροί μπορούν να νικηθούν.
Ο Jamal προσεγγίζει τον απροσπέλαστο κόσμο της Κίνας με ευαισθησία και προσοχή: στους πίνακες του ξεδιπλώνεται το παρελθόν ενός περίκλειστου κόσμου, του οποίου το σύμπαν και τα όρια αναδιατάσσει ο Δρόμος του Μεταξιού.

Αραβικά άλογα, διατρέχουν τις ερήμους, μοτίβο του καλλιτέχνη που επανέρχεται σε όλη την εικαστική του διαδρομή: ένας φόρος τιμής στους συντρόφους του ανθρώπου και στη συμβολή τους στην αλλαγή του κόσμου.
Αυτό το σύμπαν, σε τόνους βιολετί και μπλε, σε κόκκινους, στο κίτρινο της ερήμου, μας συστήνει ο Jamal. Πριν ο δρόμος εγκαταλειφθεί τον 15ο αιώνα, πριν αναζητηθούν νέες διαδρομές, πριν ανακαλυφθεί ο Νέος Κόσμος.
Η έκθεση εμπλουτίζεται με σχέδια από τη διαδρομή του καλλιτέχνη για το θέμα του καθώς και με οπτικοακουστικό υλικό από τις σημερινές χρήσεις του δρόμου και την παλιά του δόξα…

Ο Jamal γεννήθηκε στη Salamia της Συρίας το 1961. Σπούδασε στο Πολυτεχνείο στο Χαλέπι, μηχανολόγος μηχανικός. Εκθέσεις του έχουν φιλοξενηθεί στις ΗΠΑ (Ν. Υόρκη), Γερμανία (Ντίσελντορφ), Λίβανο, Ιορδανία, Ντουμπάι. Άρχισε να εκθέτει τη δουλειά του σε ηλικία 17 ετών και έχει λάβει πολλές διακρίσεις και βραβεία στον αραβικό κόσμο.

Την έκθεση συνοδεύει ομότιτλος κατάλογος.