Χορός

“Κάθε φορά που θα χιονίζει θα θυμάμαι την Barcarolle”

Με συμμετοχές σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ χορού, ιδιαίτερο προσωπικό στίγμα και αναγνωρίσιμη σωματική γλώσσα, η χορογράφος Πατρίτσια Απέργη υπέγραψε τη χορογραφία στην όπερα «Τα παραμύθια του Χόφμαν» που σκηνοθέτησε πρόσφατα η Κατερίνα Ευαγγελάτου στην Όπερα της Περμ

χαρακτηρίζοντάς την «πρωτόγνωρη και συναρπαστική εμπειρία». Απομακρυνόμενη πρώτη φορά από μια αμιγώς χορευτική παράσταση και μετακινούμενη στη μεγάλη κλίμακα του θεάματος της όπερας, σχεδιάζει αυτόματα και την αντίστοιχη γλώσσα και κώδικα αναφοράς.

“Η παράσταση που σκηνοθέτησε η Κατερίνα Ευαγγελάτου ήταν ένα μεικτό θέαμα, που, εκτός από τους τραγουδιστές, δύο διαφορετικά καστ, και τους μουσικούς, συμμετείχαν ηθοποιοί, χορευτές και 35 άτομα χορωδία. Ήταν πραγματικά μια τελείως πρωτόγνωρη και συναρπαστική εμπειρία”, επαναλαμβάνει με ενθουσιώδη τρόπο η χορογράφος που πάντα ήθελε να γνωρίσει τον κόσμο της όπερας. “Όταν η Κατερίνα μού ζήτησε να κάνω τη χορογραφία για την όπερα που θα σκηνοθετούσε, ούρλιαξα! Ένα όνειρό μου θα γινόταν πραγματικότητα. Ήθελα πολύ να γνωρίσω αυτόν τον κόσμο. Σήμερα χαμογελώ ακούγοντας ακόμη μέσα μου την ορχήστρα να παίζει τη Βarcarolle από την τρίτη πράξη του έργου. Κάθε φορά που θα χιονίζει, εγώ στο βάθος θα ακούω αυτή τη μουσική” συμπληρώνει με νοσταλγία. Και θεωρεί καλή της τύχη την ολιγόμηνη διαμονή σε αυτή τη μακρινή παγωμένη χώρα με την σπουδαία παράδοση στις τέχνες και τον πολιτισμό που πολλαπλασίασε την καλλιτεχνική της εμπειρία.

Τη ρωτάμε τί θα την γοήτευε περισσότερο να χορογραφεί, παραμύθια ή αληθινές ιστορίες σκληρής πραγματικότητας, όπως τους «Πλάνητες» στο τελευταίο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας; Και η Πατρίτσια Απέργη απαντά: “Η ζωή τροφοδοτεί τη φαντασία και η πραγματικότητα δεν έχει ενδιαφέρον χωρίς τα παραμύθια του μυαλού και της ψυχής”.

Μάνια Ζούση

Εφημερίδα Αυγή