Θέατρο Φεστιβάλ

«Ο Godot είναι μια επώδυνη συμφιλίωση με την έννοια της αναμονής»

«Ο Μπέκετ, μετά από έναν πόλεμο, μετά από μια μεγάλη ήττα του ανθρώπινου γένους, μας χαρίζει αυτό το έργο πάλης και προσπάθειας για να καταφέρουμε να συνεχίσουμε παραπέρα», σημειώνει στο artplay.gr η σκηνοθέτης Νατάσα Τριανταφύλλη, με αφορμή το «Περιμένοντας τον Godot», που παρουσιάζεται στο Αίθριο του Μουσείου Μπενάκη της Πειραιώς, από 14 έως 31 Ιουλίου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

«Το Περιμένοντας τον Godot , με έχει γεμίσει με μια παράξενη δύναμη συμφιλίωσης με την αναμονή και με τον Χρόνο που δεν πρέπει απαραίτητα…να κυνηγάμε», εξηγεί η νεαρή σκηνοθέτης.

  1. Αγαπημένος ηθοποιών και σκηνοθετών, ο Μπέκετ παραμένει πάντα γοητευτικός. Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε μετά τον Ντοστογιέφσκι στον Μπέκετ και ποιό παραμένει το γοητευτικό στην δική του περίπτωση για εσας.

«Έχετε πολύ δίκιο που αναφέρεστε στην γοητεία που ασκεί το έργο του Μπέκετ στο σύνολό του, αλλά ιδιαιτέρως το Περιμένοντας τον Godot. Νομίζω ότι αυτή η γοητεία δημιουργείται από την ένταση που δημιουργεί ο τρόπος που ο Μπέκετ αναγνωρίζει την ματαιότητα σε συνδυασμό με την ενεργοποίηση κωμικών ενστίκτων από τον άνθρωπο για να την αντέξει. Είναι τόσο αναγνωρίσιμο αυτό το χάος που συναντάς στο έργο του, αλλά και ο τρόπος που προσπαθεί να επιβιώσει σε αυτό επίσης. Προκείμενου να αντέξουν οι ήρωες, προκειμένου να αντέξει την ζωή ο ίδιος Μπέκετ, προκειμένου να συνεχίσουμε κι εμείς να ζούμε επιστρατεύουμε ένστικτα ειρωνείας, χιούμορ και γενναιότητας. Νομίζω ότι ο Ντοστογιέφκσι δημιουργεί τις ίδιες συνθήκες παλινδρόμησης στο έργο του, αλλά σε ένα πλαίσιο διαφορετικό ιστορικά και κοινωνικά. Ο Μπέκετ, μετά από έναν πόλεμο, μετά από μια μεγάλη ήττα του ανθρώπινου γένους, μας χαρίζει αυτό το έργο πάλης και προσπάθειας για να καταφέρουμε να συνεχίσουμε παραπέρα. Νομίζω ότι οι Αδερφοί Καραμάζοφ με οδήγησαν με πολύ φυσικό τρόπο στον Godot».

  1. Οι σαφείς οδηγίες που δίνει πάντα προς όλους όσους επιχειρούν να τον παρουσιάσουν στην σκηνή, πόσο είναι δεσμευτικό; Ακολουθώντας τις δικές του οδηγίες αλλά και την δική σας έμπνευση, ποια αφήγηση θα επιλέξετε σκηνικά;

«Οι οδηγίες που δίνει πράγματι είναι δεσμευτικές, αλλά η δέσμευση κάποιες φορές κυοφορεί την ελευθερία. Δωρίζοντάς σου το πρωταρχικό σχήμα του έργου, σε αναγκάζει να προχωρήσεις παρακάτω. Να συνδέσεις και να φιλτράρεις αυτό που δημιουργείται με τις πιο βαθιές σου καλλιτεχνικές ανάγκες. Σε αναγκάζει να προσπαθήσεις να γίνεις πιο καλός σκηνοθέτης κατά κάποιο τρόπο, αφού σου παρέχει πολλά περισσότερα εργαλεία από το κείμενο. Το ότι έχει καταφέρει να αποτυπώσει τον ρυθμό του έργου μέσα στο κείμενο με την βοήθεια των σκηνικών οδηγιών το βρίσκω πραγματικά καταπληκτικό. Εμείς χρησιμοποιούμε σε αρκετές στιγμές αυτές τις οδηγίες. Και σε αυτό μας βοηθάει η δουλειά της Μόνικας».

  1. Ποιά παραμένει η αγαπημένη σας σκηνή αλλά και φράση του έργου;

«Για να είμαι ειλικρινής, αυτό αλλάζει από μέρα σε μέρα. Χθες ας πούμε στην διάρκεια της πρόβας, συγκινήθηκα πολύ όταν ο Βλαντιμίρ λέει : “Βοήθησε με!” και ο Εστραγκόν απαντάει: “Προσπαθώ!”. Φαίνονται πολύ απλές φράσεις. Λιγότερο διάσημες ίσως από άλλες του έργου, κι όμως αν τις σκεφτούμε κρύβουνε μέσα τους την αιώνια προσπάθειά μας να αγαπήσουμε και να αγαπηθούμε. Καθόλου αυτονόητο, πολύ κοπιαστικό, αλλά τελείως απαραίτητο. Τις 2 σκηνές με το “αγόρι” ,τις κρατάω ως πολύ προσωπικές μου σκηνές στην διάρκεια της παράστασης».

  1. Τι είναι αυτό που σας “χαρίζει” ο Μπέκετ και ο “Γκοντό” μέσα από την ενασχόληση μαζί τους;

«Μου χαρίζουνε μια πολύ επώδυνη συμφιλίωση με την έννοια της αναμονής. Είμαι άνθρωπος που λειτουργώ καλύτερα όταν όλα κινούνται γρήγορα. Αυτή η στάση , για να περιμένω το Περιμένοντας τον Godot , με έχει γεμίσει με μια παράξενη δύναμη συμφιλίωσης με την αναμονή και με τον Χρόνο που δεν πρέπει απαραίτητα…να κυνηγάμε. Όταν χρειάζεται μας βρίσκει αυτός»

Μάνια Ζούση

__Patroklos Skafidas-00408 copy

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Έρι Κύργια

Σκηνοθεσία: Νατάσα Τριανταφύλλη

Σκηνογραφία: Εύα Μανιδάκη

Μουσική: ΜΟΝΙΚΑ

Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη

Φωτισμοί: Scott Bolman

Δραματολόγος: Δήμητρα Γκούγκλια

Βοηθός Σκηνοθέτη: Βασιλική Σουρή

Βοηθός Σκηνογράφου: Φιλάνθη Μπουγάτσου

Παραγωγή: Μανόλης Σάρδης – PRO4, www.pro4.gr

 

Παίζουν:

Λάζαρος Γεωργακόπουλος

Δημήτρης Μπίτος

Αντώνης Αντωνόπουλος

Αινείας Τσαμάτης

“The Boy” voice over: Λένα Παπαληγούρα

__Patroklos Skafidas-00490 copy

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Τρίτη με Κυριακή στις 21:30

 

Τιμές εισιτηρίων:

50€ χορηγικό, επιλεγμένων θέσεων

20€ κανονικό

15€ μειωμένο (φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων, άνω των 65)

 

Προπώληση εισιτηρίων από Ticket Services:

Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39 (εντός Στοάς Πεσμαζόγλου)

Τηλεφωνικά: 210 7234567

Online: www.ticketservices.gr

 

Κρατήσεις και πώληση εισιτηρίων στο Μουσείο Μπενάκη, παράρτημα Πειραιώς:

Μέχρι τις 12 Ιουλίου: κρατήσεις θέσεων Δευτέρα – Παρασκευή από τις 10:00 μέχρι τις 17:00 στο 210-3255444

Μετά τις 12 Ιουλίου: προπώληση και κρατήσεις μόνο τις ημέρες των παραστάσεων στο ταμείο του Μουσείου Μπενάκη στην Πειραιώς 138 από τις 17:00 μέχρι τις 21:00, τηλ 210-3453111.

 

Πρόσβαση:

Αίθριο Μουσείου Μπενάκη

Πειραιώς 138 και Ανδρονίκου

Λεωφορεία: 815, 049,914, 838, Β18, Γ18 | Τρόλεϊ: 21

Μετρό: Γραμμή 3, στάση Κεραμεικός

Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος: Σταθμός Πετραλώνων

 

Διοργάνωση:

Σάρδης Εμμανουήλ

Οργάνωση και Παραγωγή Πολιτιστικών Εκδηλώσεων

Τουρναβίτου 7, Αθήνα | 210-3235351,