Χορός

To Οpus από το Πόρτα στο Théâtre de la Ville

Δύο επιπλέον παραστάσεις, την Δευτέρα 21 και 28 Μαρτίου, δίνουν οι συντελεστές  της χορευτικής παράστασης Opus που ανεβαίνει σε χορογραφία Χρήστου Παπαδόπουλου στο Θέατρο Πόρτα.

Η παράσταση θα ανέβει και στο Theatre de la Ville στο Παρίσι στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Dance Elargie στις 17, 18 και 19 Ιουνιου .  Στο Φεστιβάλ συμμετεχουν 34 ομαδες.

 

‘OPUS’ from Christos Papadopoulos on Vimeo.

 

Χρησιμοποιώντας ζωντανά όργανα στη σκηνή (φλάουτο, βιολί, κλαρινέτο, βιολοντσέλο), οι χορευτές ακολουθούν σωματικά πότε τη ρυθμική αγωγή και πότε τις μελωδικές γραμμές και προσελκύουν την προσοχή μας πότε σε ένα όργανο, πότε σε δύο, πότε σε όλη τη μουσική ως ενιαία σύνθεση, αρχίζοντας από τη σιωπή και καταλήγοντας στην ολοκλήρωση της αριστουργηματικής σύνθεσης.
Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται ένας ιδιότυπος σκηνικός κόσμος, μέσα από τον οποίο επιχειρείται η επανασύσταση ενός νέου κώδικα ανάγνωσης του μουσικού έργου.
Μια παράσταση εμπνευσμένη από τον κόσμο της κλασικής μουσικής παρουσιάζει ο Χρήστος Παπαδόπουλος μετά τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε το ELVEDON, κατακτώντας μεταξύ άλλων την πρώτη θέση στο πανευρωπαϊκό δίκτυο χορογράφων Aerowaves.Dance Across Europe.
Ο όρος Οpus κλασικός προέρχεται από τη λατινική λέξη classicus και την ελληνική κλασικός.
Περιγράφει τη συμμόρφωση του ύφους και της σύνθεσης στα πρότυπα της ελληνικής και λατινικής αρχαιότητας. Η έννοια λοιπόν της κλασικής μουσικής παραπέμπει σε μια «ανώτερη» μορφή μουσικής σύνθεσης (opus) με αυστηρή δομή και πολυμορφία.

Βασικός άξονας της παράστασης είναι η μελέτη της δομής αυτής, η αποκωδικοποίηση και εν τέλει η οπτικοποίησή της ζωντανά στη σκηνή. Το Opus επιχειρεί να διερευνήσει το πώς οι βασικές αρχές σύνθεσης που διέπουν ένα κλασικό κομμάτι μπορούν να εφαρμοστούν σε μια εντελώς διαφορετική μορφή τέχνης όπως είναι ο χορός. Πώς το σώμα μπορεί να γίνει η οπτική εκδοχή του μουσικού οργάνου πάνω στο οποίο αποτυπώνεται η μουσική μέσω της κίνησης και πώς η παρτιτούρα του μουσικού έργου μπορεί να δημιουργήσει και την παρτιτούρα της χορογραφίας.

Ένα από τα χαρακτηριστικά της κλασικής μουσικής είναι η εναλλαγή μουσικών θεμάτων και ρυθμικών μοτίβων που δημιουργούν διαφορετικές εντάσεις μέσα στο έργο, καθιστώντας το αφηγηματικό. Στόχος της έρευνας δεν είναι να ερμηνεύσει το μουσικό έργο ούτε να υπηρετήσει τις διαθέσεις και το συναισθηματικό φορτίο που γεννά. Στόχος είναι να αποδεσμευτεί από την αφηγηματικότητα, από την τάση για ερμηνεία και να καταπιαστεί με τον ίδιο τον πυρήνα της μουσικής, αντιμετωπίζοντάς την ως ένα πολύπλοκο και δομημένο σύνολο ήχων. Πρόκειται για μια απόπειρα καταγραφής της αυτόματης αντίδρασής μας στη μουσική.

 

οοοοοοο111111

 

Ταυτότητα

Σύλληψη-Χορογραφία: Χρήστος Παπαδόπουλος
Μουσική: Johann Sebastian Bach
Μουσική επεξεργασία: Κορνήλιος Σελαμσής
Φωτισμοί: Νικος Βλασσόπουλος
Κοστούμια: Κλαιρ Μπρέισγουελ

Φωνή 1. Ηλίας Χατζηγεωργίου κίνηση – Ναυσικά Τσάρα, φλάουτο
Φωνή 2. Γιώργος Κοτσιφάκης κίνηση – Φαίδων Μηλιάδης, βιολί
Φωνή 3. Αμαλία Κοσμά κίνηση – Κώστας Τζέκος, μπάσο κλαρινέτο
Φωνή 4. Ερμής Μαλκότσης κίνηση – Αλέξης Καραϊσκάκης, βιολοντσέλο

*Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

Θέατρο Πόρτα
Μεσογείων 59,
115 26 Αθήνα
τηλ.: 210 77 11 333
www.porta-theatre.gr

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Δευτέρα 21.15

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Κανονικό 10€
Ανέργων 8€

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
60 λεπτά

Μ. Ζ