Οι δημιουργοί γράφουν Χορός

Η Πατρίτσια Απέργη, το Cementary και «ο λυρισμός της κακουχίας»

«Το Cementary είναι μια φανταστική πόλη. Μια πόλη που ανήκει στο εγγύς μέλλον χρησιμοποιώντας τα σύγχρονα ζητήματα και  τα τωρινά παραδείγματα. Το Cementary είναι μια πόλη που επέζησε της καταστροφής αν και ακόμα θρηνεί  τα θύματά της. Είναι η πόλη της ανάμειξης. Είναι η πόλη όπου οι φωνές ουρλιάζουν κάτω από τα τσιμέντα. Το Cementary είναι το μέλλον, παρόλο που σήμερα δεν μπορούμε καν να το φανταστούμε», σημειώνει στο artplay.gr η χορογράφος Πατρίτσια Απέργη με αφορμή την νέα παραγωγή της Ομάδας Αερίτες που παρουσιάζεται 1-3 Μαρτίου στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Αναρωτιέται η ίδια:

«Πώς ένα είδος χορού, που πάει κόντρα στο ανθρώπινο σώμα μπορεί μέσα από τον πόνο να γεννήσει ομορφιά; Πώς μια κοινωνία, που λόγω κρίσης λειτουργεί κόντρα στην ανθρώπινη φύση, μπορεί να ξυπνήσει την αισιόδοξη πλευρά μας;

Στρέψαμε το ενδιαφέρον μας στο μπαλέτο, χρησιμοποιώντας το ως παράδειγμα/εργαλείο/αφορμή, προκειμένου να δημιουργήσουμε έναν κινητικό κώδικα που θα μπορούσε να αποδώσει τον «λυρισμό της κακουχίας». Μια  αντιφατική αλλά και συγχρόνως προκλητική για εμάς γλώσσα, αλλά την ίδια στιγμή μια γλώσσα που μπορεί να την καταλάβει ο οποιοσδήποτε, όπου ένα σώμα  μπορεί να ‘χωρέσει’ οπουδήποτε.

Με το Cementary θέλουμε να επινοήσουμε τη δική μας φανταστική πόλη, τον δικό μας κόσμο, που θα μας επιτρέψει ενδεχομένως να σκεφτούμε, έστω και για λίγο, το μέλλον μας.

Εξάλλου, αντίσταση είναι να μπορείς να ονειρευτείς το μέλλον σου με αισιοδοξία».

Πατρίτσια Απέργη